AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Eveniment Stiri

Serial Dacia Manifesto: exclusiv de la Paris despre noul material inovativ Starkle®, secretele eificienței ECO-G și ingenioasa soluție outdoor “bed on demand”

În ultimul episod al trilogiei Manifesto aducem informații, direct de la sursă, despre soluția outdoor “pat + cort” propusă acum pe Jogger, dar disponibilă în viitor pe încă doua modele, respectiv noua eră de reciclării, cu inovaticul material Starkle® si soluțiile eco-smart de motorizare.

Prezența noastră la evenimentul Dacia Manifesto a însemnat și participarea la o serie de ateliere unde specialiștii Dacia au prezentat în detaliu soluțiile și trendurile pe care le regăsim sau urmează să fie implementate în viitorul apropiat pe modelele mărcii.

Plasticul reciclat si noul material Starkle® vor fi folosite mai mult

În acest moment producția de plastic crește vertiginos pe mapamond și, de la 70 de milioane de tone pe an, în 2020, se estimează că în 2050 se va ajunge la aproximativ 1 miliard de tone anual. În 2017, segmentul transporturilor (care include și industria auto) folosea 29 de milioane de tone de plastic. Spre exemplu, în același an industria bunurilor de larg consum folosea 45 de tone, producția de electronice 19 tone, industria textila 62 de tone, construcțiile 71 de tone și industria de ambalaje 158 de tone.

1 tonă de plastic reciclat salvează 830 kg de ulei și evită eliminarea unei tone de CO2. Azi, 12% dintre pastilele folosite de Dacia pentru modelele sale sunt reciclate, iar obiectivul pentru viitoarea generație Duster este ca această proporție să crească la 20%. Mare parte dintre componentele din plastic reciclat sunt componente în habitaclu și repere exterioare vizibile.

În acest contect, Dacia anunță introducerea unui nou material, denumit Starkle®, și produs din reciclarea polipropilenei. Oficialii prezenți la workshop-ul Eco-Smart ne-au detaliat că Starkle® nu necesită vopsire, îndeplinește total standardele cerute de industria auto și va fi folosit cu preponderență la exterior. Este un material rezistent la zgârieturi, se curăță foarte ușor și are proprietăți foarte bune anti-îmbătrânire.

Una dintre prioritățile Dacia o reprezintă utilizarea cumpătată a resurselor în orice proces, fie că este vorba despre design sau producție, că să nominalizăm doar două capitole importante în geneza unui automobil. Printre măsurile luate se numără folosirea materialelor sustenabile și reciclabile, reducerea diversității gamei pentru toate versiunile, ba chiar micșorarea volumului de hartie folosită în departamentele de comunicare.

Așa cum am mai scris aici, Dacia renunță la tot ce înseamnă ornament cromat la exterior și elimină, de asemenea, din uz pielea de origine animală. În fine, la fel de important pentru creșterea eficienței este reducerea masei proprii a mașinilor, unul dintre exemple fiind Jogger, care este mai ușor cu 300 kg decât principalii concurenți.

GPL în prim plan, inclusiv cu transmisie automată

Componenta GPL rămâne o direcție principală pentru Dacia, care este unul dintre pionierii acestui curent. În condițiile în care acum, in Europa, există peste 40.000 de stații GPL, 1din 4 stații de alimentare cu carburanți au și stații GPL, iar prețul acestuia este ferit de fluctuațiile și creșterile suferite de benzină și motorină, GPL-ul este alternativa simpla, smart, economică și ecologică.

 În prima jumătate a acestui an, Dacia avea în Euroopa o cota de piață de 63% pe segmentul autoturismelor alimentate cu GPL, iar 34% din producție o reprezintă modele ECO-G. Conform oficialșilor, în primii 15.000 de km parcurși, achiziția unui model ECO-G se amortizează având în vedere ca la fiecare 100 de km parcurși se salvează 5 euro. GPL-ul va fi oferit pentru toate modelele Dacia și, lucru aflat în premieră de la reprezentații Dacia, va putea fi asociat și cu transmisia automată.

Soluție outdoor cu pat integrat

Clienții Dacia au fost dintotdeauna deschiși către aventură si aer liber, ca dovadă fiind cluburile, evenimentele si comunitățile formate. De aceasta data, avem o soluție dezvoltată de producător și oferită ca accesoriu original. Este vorba despre un kit destinat, pentru moment, modelului Jogger, format dintr-un fel de cutie modulabilă și un cort care se atașează în prelungirea mașinii.

Cutia modulabilă are aproximativ 15 kilograme și se transformă foarte ușor într-un pat cu lungime de 1,9 metri, suficient de mare pentru a gazdui doua persoane. Accesul se face pe ușa posterioara, scaunele față fiind culisate înspre înainte. Este o soluție practică, utilă și ușor de folosit, despre care oficialii ne-au dat de înțeles că se studiază implementarea inclusiv la modelele Duster și Bigster.

Articole similare

Supercarul electric Rimac Nevera a stabilit într-o singură zi 23 de recorduri mondiale (cu video)

Mihai Morcovescu

CUPRA Formentor VZ5 în ediție limitată – doar 999 de exemplare într-o culoare unică

Darius Pana

ZF, Hella și Nvidia se aliază pentru siguranță

Filip Sîrbu