Deținătorul Mercedes-Benz, Daimler, a prezentat rezultatele trimestriale și a arătat că strategia privind prețurile funcționează. Bursa de la Frankfurt a remarcat acest aspect!
În urmă cu doar o lună, AUTOpro vă prezenta faptul că Mercedes-Benz și BMW au anunțat public cum nu intenționează să scadă prețurile sau să mai promoveze vânzarea mașinilor cu echipări inferioare. În ciuda crizei de semiconductori și a problemelor legate de lanțurile de aprovizionare, compania auto a obținut rezultate financiare impresionante.
La Bursa de la Frankfurt, acţiunile Daimler au urcat vineri cu 1,4%, după publicarea rezultatelor financiare.
Compania se aşteaptă să-şi îndeplinească ţintele de profit în 2021 şi estimează că livrările de cipuri se vor îmbunătăţi în trimestrul patru din 2021, deşi “deficitul structural de semiconductori ar urma să rămână o problemă şi în 2022, dar situaţia ar trebui să se îmbunătăţească comparativ cu 2021”.
Daimler a precizat că a menţinut “un control strâns” al costurilor în trimestrul trei din 2021 şi s-a concentrat pe modelele sale mai profitabile, inclusiv Maybach.
Pentru 2021, Daimler se aşteaptă ca Mercedes-Benz să raporteze vânzări uşor mai scăzute decât în 2020, dar a menţinut nemodificată estimarea privind marja ajustată de profit între 10% şi 12% pentru această divizie.
În trimestrul trei din 2021, grupul german a înregistrat un profit operaţional de 2,6 miliarde de euro (trei miliarde de dolari), în creştere cu 18% faţă de 2,2 miliarde de euro în perioada similară din 2020. Analiştii intervievaţi de Refinitiv se aşteptau la un profit operaţional de 2,3 miliarde de euro.
Veniturile în perioada iulie-septembrie 2021 au scăzut uşor, la 40,1 miliarde de euro, faţă de 40,3 miliarde de euro în trimestrul trei din 2020.
Veștile, însă, sunt bune și pentru România. Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Carlos Tavares despre Stellantis: „Great, rather than big”