Uniunea Europeană plănuiește să interzică vânzările de mașini pe combustie internă din 2035. În această categorie intră vehiculele pe benzină, motorină, GPL, cele hibride și cele plug-in hibride!
Deși UE a evitat până acum să anunțe clar și răspicat dacă statele membre vor fi obligate să introducă în legislația națională termene cu privire la interzicerea vânzărilor de automobile propulsate convențional, acum avem primele confirmări că se pregătește o renunțare în bloc la mașinile pe benzină și motorină, precum și cele hibride.
În mod normal, orice act adoptat de Parlamentul și Consiliul UE ar avea nevoie de un timp de adoptare în fiecare stat membru de doi ani. Astfel, UE ar putea să anunțe interzicerea mașinilor pe combustie internă în 2033 și tot s-ar întâmpla. Se pare, însă, că industria auto va avea parte de o surpriză!
Trei oficiali ai Comisiei Europene spun că în momentul de față propunerea pe care organismul executiv al UE vrea să o lanseze cuprinde o prevedere care stabilește că din 2035 nu mai pot fi vândute mașini care emit gaze de eșapament. Practic, ținta de reducere a emisiilor industriei auto cu 37,5% până în 2030 stabilită în prezent ar crește la 60%, culminând cu 100% în 2035.
Mai mult, britanicii au insistat la întâlnirea G7 ca mașinile pe benzină și motorină să fie interzise, iar comunicatul UE de după dezbateri a inclus următorul paragraf: „Vom face orice putem pentru a accelera tranziția dinspre mașini pe motorină și benzină către cele non-poluante”.
Având în vedere că numai două companii auto sunt pregătite pentru tranziția completă către EV-uri, această decizie ar afecta activitatea mai multor mărci.
Vezi și: Jörgen Wulfsberg, director la CEVT: REEV, mai bun decât PHEV
Măsura ar schimba direcția înspre care ne îndreptăm acum, însă aceasta s-ar încadra în termenul limită deja adoptat de Uniune. Anul 2050 ar putea fi primul în care nu vom avea mașini cu motor pe benzină sau motorină pe străzi, întrucât atunci se activează Pactul Verde European (n.r. trad. Green Deal). Interzicerea comercializării de mașini noi ICE s-ar stabili în 2035, după care urmează o perioadă de 15 ani în care vehiculele poluante ar trebui să dispară de pe drumurile publice.
Propunerea finală va fi prezentată pe 14 iulie, atunci când vom afla exact ce se va întâmpla. Oricum, e important să reținem că orice regulament aplicabil întregului bloc comunitar trebuie să treacă și de Parlament, și de Consiliu pentru a putea fi obligatoriu de ratificat pentru statele UE.
Finalmente, vă reamintim că Audi deja a anunțat că va renunța la toate propulsiile care includ motor pe combustie internă, chiar și la cele hibride.