AUTOpro
Test drive

Test drive Volkswagen Taigo – Un nou Crossover în oraș

Volkswagen Taigo

Volkswagen Taigo este ultimul model lansat de către Volkswagen, apariția lui în Europa fiind preconizată încă din prima jumătate a anului 2021, după ce în urmă cu un an, în 2020, a apărut în America sub numele de Nivus.

Volkswagen Taigo este o mașină cu o siluetă foarte interesantă, fiind un crossover coupe bine desenat. Se situează în suita Polo, T-Cross, T-Roc, dar cumva aduce un design nou și interesant pe piață. Și arată bine!

La interior, mașina oferă neașteptat de mult spațiu pentru clasa ei. Cu scaunul șoferului reglat pentru o persoană de 1.80 m, rămâne loc suficient pe bancheta din spate pentru ca o persoană să călătorească confortabil la drum lung. Deci 4 persoane pot călători lejer cu Taigo în afara orașului.

Volkswagen Taigo

Iar portbagajul, cu un volum de 440 de litri, vine în completarea spațiului disponibil celor 4-5 persoane la drum lung și nu dezamăgește. În plus, podeaua are înălțime variabilă și dacă vrei o suprafață plană de încărcare la plierea scaunelor, poți ridica podeaua și profita de acest lucru. Daca nu, o poți ține pe poziția de jos pentru a te bucura de portbagaj, așa cum am procedat în cadrul testului.

În habitaclu, lucrurile sunt așezate toate la locul lor, bine studiate ”a la VW”. Butoanele de pe volan sunt fizice, nu haptice, iar comenzile sunt ușor de găsit și folosit. Plasticele tari domină interiorul, dar ai totuși ceva  material moale pe bord, iar schimbătorul și frâna de mână sunt îmbrăcate în piele. Mașina de test avea și câteva opționale, printre care, la interior: climă pe două zone și scaune încălzite, care vin cu un panou de comenzi pe atingere – clasic VW în ziua de azi. Sistemul opțional de infotainment Ready 2 Discover vine deja cu conexiune wireless cu telefonul prin Android Auto și Apple Carplay, așa că achiziția ulterioară a navigației și a altor funcții rămâne la aprecierea conducătorului/proprietarului, cu costuri suplimentare.

Sistemele de protecție vin în standard, iar Taigo poate interveni rapid dacă nu păstrezi banda și ”pășești” peste marcajele benzilor fără a semnaliza.

Versiunea primită la teste a fost în nivelul de echipare de bază, Life, cu motorul de 1 litru (0,999 cmc) și trei cilindri, o cutie de viteze cu cinci trepte, ce oferă 95 de cai putere și un cuplu de 175 Nm. Motorul urcă rapid în ture, dar e clar! Nu oferă sportivitate! Pentru asta, poți opta pentru motorul de 1.5 litri și 150 de cai putere. În plus, mașina e disponibilă atât în nivel de echipare Life, cât și Style sau R-Line, doar cu motorizări pe benzină (între 95 și 150 CP).

În oraș, mașina se simte în largul ei. Cu toate acestea, personal aș bifa cutia de viteze DSG pentru un mers mult mai relaxat în traficul bucureștean.

Volkswagen Taigo

În afara orașului, trebuie să turezi destul de mult motorul pentru a scoate reprize mai sportive sau a avea parte de câteva depășiri mai sprintene. La un mers mai relaxat însă, motorul de 1 litru îți arată că poate scoate consumuri excelente și ca să retrogradezi încă o treaptă pentru a urca o pantă mai abruptă nu este mare lucru.

Ținuta de drum e per total una bună. Mașina se simte bine, scaunele sunt comode la drum lung, direcția e precisă, suspensia este reglată mai mult de confort, gata să preia neregularitățile drumului. Ruliul e prezent, deși mașina nu e totuși un SUV. Taigo îți arată încă din prima faptul că îi place mai degrabă să fie condus relaxat pe viraje, nu agresiv.

Luna trecută am testat și VW Polo R-line, pe al cărui review îl puteți vedea aici.

Legat de consum, în oraș valorile au fost în jurul a 9-10 litri la 100 km. La drum lung și în limita vitezelor legale, cel mai mic consum înregistrat a fost pe porțiunea Sighișoara-Sibiu, de 4,5 litri la 100 km. Destul de bine pentru un motor pe benzină. Consumul mediu la drum lung a fost de 5,5 litri la 100 km pe cea mai mare parte din traseul de 600 km.

AUTOPro a punctat noul Volkswagen Taigo la capitolele

  • Spatiu bun pentru clasa din care mașina face parte.
  • LED-uri în standard atât pentru faruri, cât și pentru stopuri.
  • Prize USB-C în față și în spate, dar și priză de 12V.
  • Bord digital în standard (Digital Cockpit standard, iar Digital Cockpit Pro este opțional).

AUTOPro a depunctat noul Volkswagen Taigo la capitolele

  • Pragul pentru ușile din spate este îngust, iar o persoană cu peste 40 la picior va atinge lejer pragul interior în momentul în care coboară din mașină și va lăsa urme de murdărie.
  • În nivelul de echipare Life și motor de 1 litru, Taigo vine cu frâne pe tamburi pe spate, nu pe discuri.
  • Frână de mână clasică.

Prețul pentru VW Taigo pleacă de la puțin peste 19 000 Euro cu TVA, in nivelul de echipare Life. Mașina de test, cu opționale de cam 2 200 Euro cu TVA a ajuns la un preț de 21 200 Euro TVA inclus, fără să fie scăzut voucherul rabla. Ținând cont de faptul că diferența dintre Taigo în nivelul de echipare Life si Polo în același nivel de echipare este de 1 533 Euro (conform configuratorului online de la Volkswagen), Taigo pare o alege mult mai potrivită pe linia design-spațiu.

Articole similare

Test drive Volkswagen Polo Facelift – Polo cu accente de Golf

Alex Barbu

Test Ford Focus: Un facelift cât o nouă generație

Stan Robert

Test Drive Dacia Spring Extreme ELECTRIC 65 – La fel, dar nu chiar…

Darius Pana

Leave a Comment