AUTOpro
Generale Green car Stiri

Xiaomi a dezvăluit noul SU7 Ultra, o versiune de circuit a sedanului său electric (VIDEO)

Gigantul tehnologic chinez Xiaomi a publicat imaginile și informațiile oficiale referitoare la o versiune de circuit a primului său automobil electric SU7.

Aceasta a fost botezată Ultra și primește un sistem de propulsie electric cu peste 1.500 CP.

Noul Xiaomi SU7 Ultra va fi un rival pentru Porsche Taycan Turbo GT

Xiaomi

Compania asiatică speră să doboare recordul pentru cel mai rapid sedan electric pe circuitul Nürburgring-Nordschleife. Acesta este deținut de Porsche Taycan Turbo GT cu timpul de 7:07,55 minute.

Pentru asta, Xiaomi tocmai a dezvăluit o versiune de circuit pentru unicul său model electric, SU7. Este vorba despre un prototip al acestui model, însă chinezii intenționează să continue procesul de dezvoltare și de transformare într-un model de serie.

Botezată Ultra, noua versiune primește un sistem de propulsie electric foarte puternic. Acesta este alcătuit din trei motoare electrice, două unități Super Motor V8s și o unitate Super Motor V6s. Motoarele Super Motor V8s generează 578 CP și 635 Nm de cuplu, în timp ce unitatea Super Motor V6s oferă o putere de 392 CP (cuplul nu este mentionat). Cele trei motoare oferă SU7 Ultra o putere totală uimitoare de 1.527 CP, precum și capabilități de vectorizare a cuplului și de tracțiune integrală.

Acestea dezvoltă în total 1.527 CP. Vorbim despre un plus de 400 de „cai” comparativ cu Taycan Turbo GT. Potrivit celor de la Xiaomi, SU7 Ultra sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 1,97 secunde, repriza 0-200 km/h durează 5,96 secunde, iar accelerația 0-300 km/h se realizează în 15,07 secunde. Viteza maximă este de 350 km/h.

SU7 Ultra este cu peste 500 kg mai ușor decât versiunea standard

Motoarele sunt alimentate de un nou pachet de baterii Qilin 2.0, care a fost dezvoltat de Xiaomi împreună cu CATL. Acest acumulator are o putere maximă de 1.330 kW și o tensiune de vârf de 897 V. Poate furniza 800 kW chiar și la un nivel scăzut de încărcare de 20%. Rata de încărcare ajunge la 5,2C, ceea ce îl face potrivit pentru curse.

De asemenea, noua versiune extremă primește și un pachet aerodinamic foarte agresiv. Acesta conține un spoiler frontal mare, un eleron posterior generos și un difuzor de aer foarte pronunțat. Aceste elemente generează o forță de apăsare de 2.145 de kilograme. Caroseria este realizată integral din carbon, ceea ce face ca SU7 Ultra să cântărească 1.900 kg, cu peste 500 kg mai puțin decât versiunea standard SU7.

Sistemul de frânare dispune de discuri mai groase (+42 mm pe față și +32 mm pe spate), care pot rezista la temperaturi de peste 800°Celsius. Etrierele au șase pistoane și sunt dezvoltate de AP Racing. SU7 Ultra se oprește complet de la 100 km/h în doar 25 de metri.

Sursa: Xiaomi via Electrive

Articole similare

Noul Fiat 600 a fost lansat în România. Cât costă noul crossover de segment B?

Mihai Morcovescu

Skoda Superb facelift: noul model va primi o versiune Scout și faruri Matrix LED

Dragos Baltateanu

Genesis a prezentat versiunea restilizată a berlinei G80

Mihai Morcovescu