AUTOpro
Generale Analiza Stiri

Toyota a fost desemnat cel mai valoros brand de mașini din lume în 2025

Potrivit studiului Global 500, care este realizat în fiecare an de compania de consultanță Brand Finance, Toyota a fost desemnată cea mai valoroasă marcă auto în 2025.

Constructorul japonez ocupă locul 18 în topul celor mai valoroase branduri din lume, care este dominat de marile companii americane.

Toyota a urcat trei poziții față de topul din 2024

Toyota

Experții de la Brand Finance au realizat o analiză detaliată a celor mai valoroase mărci din lume, incluzând și constructorii din industria auto. Rezultatele analizei arată că cel mai bine clasat brand auto este Toyota, care are o valoare impresionantă de 64,7 miliarde de dolari, o creștere semnificativă de 23% față de anul anterior.

În topul global al celor mai valoroase branduri la nivel global, care este dominat de Apple, Toyota se află pe locul 18, cu trei poziții mai sus față de 2024. În ierarhia producătorilor auto, compania niponă este urmată de Mercedes-Benz, cu o valoare estimată la 53 de miliarde de dolari, cu 11% mai puțin ca anul precedent. Producătorul german se află pe locul 23 în clasamentul general cu șase locuri mai jos comparativ cu clasamentul de anul trecut.

Podiumul este completat de Grupul Hyundai, care a urcat de pe locul 41 pe 29, devansând Tesla, campioana din 2024. Valoarea companiei condusă de Elon Musk a scăzut semnificativ în ultimii doi ani. După ce în 2023 era evaluată la 66,2 miliarde de dolari, această valoare a coborât în 2024 la 58,3 miliarde, iar în 2025 a ajuns la 43 de miliarde de dolari.

Această valoare plasează Tesla pe locul al patrulea în topul mărcilor de mașini, în care, până la locul 10, mai regăsim în ordine BMW (locul 37 la general), Porsche (40), Volkswagen (61), Honda (70), Ford (86)) și Audi (127).

În clasamentul general, Apple ocupă primul loc, cu o valoare de 574,5 miliarde de dolari. Compania din Silicon Valley este urmată de Microsoft – 461,1 miliarde de dolari, Google – 413 miliarde de dolari, Amazon – 356,4 miliarde de dolari și Walmart – 137,2 miliarde de dolari.

Sursa: Brand Finance

Articole similare

Divizia de performanță Volvo prezintă Polestar 2, un automobil electric de 408 CP

Dragos Baltateanu

Lexus NX

Ana Cristina Militaru

Geely achiziționează 49,9% din acțiunile companiei malaeziene Proton

Filip Sîrbu