AUTOpro
Generale Green car Stiri Test drive

Test drive Lynk & Co 02: Scandinavul cu suflet chinezesc

Lynk & Co este o marcă deținută de un joint-venture între Geely și Volvo cu sediul la Goteborg. Înființat în 2016, brandul scandinav a câștigat în ultima perioadă tot mai mult la capitolul popularitate în Europa.

În ultima vreme, tot mai multe branduri auto și-au făcut intrarea pe piața autohtonă, inclusiv MG, Geely, Leapmotor, BYD și Lynk & Co. Poziționat ca o marcă dedicată electrificării, Lynk & Co a fost lansată oficial în România în toamna anului trecut, când a prezentat modelul 01. Vorbim despre un SUV plug-in hybrid, bazat pe platforma lui Volvo XC40, care țintește publicul care dorește o tranziție mai lină de la mașinile termice la cele electrice.

În mod firesc, următorul pas era un model pur electric, iar acesta nu a întârziat să apară. Se numește 02, este al doilea model din portofoliul suedezilor și primul complet electric al mărcii și este dedicat exclusiv pieței europene. Lansat oficial și pe piața autohtonă, Lynk & Co 02 a fost testat de AUTOpro în premieră națională și acum vă prezentăm primele impresii.

Lynk & Co 02: design elegant suedez cu accente futuriste

Lynk & Co
Fotografii: AUTOpro

Creat în studioul de design din Göteborg, Lynk & Co 02 seamănă din punct de vedere estetic cu Zeekr X. Asta i-a făcut pe mulți să spună că SUV-ul suedez nu este altceva decât o versiune coupe a „vărului” de grup. Totuși, 02 are o personalitate distinctă și impresionează printr-o formă fluidă, linii agreabile și detalii specifice, care îl diferențiază de modelul de la Zeekr.

Partea frontală este cea care face ca mașina să fie unică și să iasă în evidență, atrăgând privirile ca un magnet. Aici regăsim un set de faruri LED duble verticale și prize de aer active. Profilul lateral evidențiază o capotă alungită și un plafon ușor înclinat către spate, ceea ce conferă o siluetă de coupé. Spatele este dominat de stopurile LED subțiri, care formează un eleron proeminent, separat de caroserie, care se termină pe aripi. Jantele de aliaj de 19 inch, oferite în echiparea standard Core, și cele de 20 inch de pe echiparea de top More completează aspectul exterior.

Dimensiunile lui Lynk & Co 02 sunt comparabile cu cele ale unui Toyota Corolla Cross. Crossover-ul suedez are o lungime de 4.460 mm, o lățime de 1.845 mm și o înălțime de 1.573 mm, la un ampatament de 2.755 mm. Clienții vor putea comanda noul model în doar patru culori exterioare, toate metalizate: Cosmic Blue, Cristal White, Grid Grey (cea din test) și Magenta Red.

Tehnologie și dotări premium

Cabina lui Lynk & Co 02 combină estetica scandinavă cu tehnologia de ultimă oră. Instrumentarul de bord digital are 10,2 inch, iar ecranul multimedia tactil 15,4 inch și rezoluție 2560 x 1600 pixeli și oferă o interfață intuitivă. La capitolul hardware, modelul este echipat cu un chipset Qualcomm Snapdragon 8155, conceput special pentru industria auto. Acesta integrează un procesor octa-core fabricat pe arhitectură de 7nm, cu 12 GB RAM și oferă un spațiu intern de stocare de 128 GB.

Deasupra oglinzii retrovizoare, există o cameră video, care poate înregistra continuu, în buclă, dar și să realizeze selfie-uri. Aceasta este echipată cu un obturator fizic, ceea ce garantează un nivel ridicat de protecție a intimității atunci când nu este utilizată.

Un alt detaliu interesant îl reprezintă consola centrală. De fapt, aceasta funcționează mai degrabă ca o cutie de depozitare de dimensiuni generoase, prevăzută cu un capac divizat, care se deschide pe segmente. Un detaliu inedit este că această cutie poate fi detașată complet din mașină și utilizată separat. Astfel, devine mai ușor de curățat și de umplut cu diverse lucruri decât atunci când este fixată în vehicul.

Ah, era să uit! În interior mai există un detaliu interesant. În partea dreaptă a volanului, în locul unde în mod obișnuit se află butonul de pornire/oprire a motorului, se găsește o bandă textilă. Aceasta funcționează ca un shortcut, iar prin simpla tragere a acesteia se activează aplicația de car sharing integrată în sistemul multimedia. Practic, 02 poate fi închiriat de către alți utilizatori care au nevoie de transport, direct din bord. După părerea mea, această funcție nu va prinde în rândul clienților din România, însă aceasta este doar o părere personală…

Materiale și asamblare premium în habitaclu

Odată ce am urcat la volan am descoperit o mașină prietenoasă și plăcută, care m-a surprins în mod foarte plăcut. Vorbim despre un habitaclu excelent asamblat și finisat, în timp ce materiale folosite sunt de calitate superioară, excelente la atingere. Între acestea amintim pielea ecologică de pe scaune și fețele ușilor și textilele reciclate, ceea ce evidențiază angajamentul mărcii față de sustenabilitate.

Designul cabinei este minimalist, cu foarte puține butoane fizice. Cele care există sunt poziționate pe uși și în partea de jos a ecranului central, ceea ce le face ușor de accesat. În plus, banda luminoasă RGB ce străbate planșa de bord are o structură 3D, care arată într-un mare fel. Scaunele frontale sunt profilate, au tetierele integrate în spătar și asigură o susținere laterală ideală pentru performanțele dinamice ale SUV-ului cu emisii zero.

Dotările standard includ, între altele, scaune față reglabile electric și încălzite cu memorie, volan încălzit, două zone de încărcare wireless pentru smartphone și o cameră selfie integrată în oglinda retrovizoare. Sistemul audio Harman Kardon cu 14 difuzoare absolut senzațional, întregind nota premium a habitaclului.

De asemenea, Lynk & Co 02 surprinde în mod plăcut prin spațiul generos oferit pasagerilor, în ciuda dimensiunilor exterioare compacte. Locurile din spate sunt foarte comode, iar pe banchetă pot călători doi adulți fără probleme, având suficient loc mai ales la nivelul genunchilor, unde libertatea de mișcare este remarcabilă. Acoperișul panoramic din sticlă completează senzația de spațiu pe locurile din spate.

Portbagajul nu impresionează în mod deosebit pentru clasa din care face parte. Cei 410 litri oferă un spațiu decent, dar nimic ieșit din comun. Cu bancheta rabată, capacitatea de încărcare ajunge la 1.349 litri. Totuși, merită menționat că SUV-ul dispune de o podea dublă, unde se pot depozita cablurile de încărcare sau alte obiecte mai mici. În față există un „frunk” de 15 litri.

Unul dintre minusurile acestei mașini este absența conectivității Apple CarPlay și Android Auto, o funcționalitate preferată de majoritatea utilizatorilor. Totuși, potrivit reprezentanților Lynk & Co, suportul pentru aceste platforme urmează să fie adăugat printr-un update planificat pentru mai târziu în acest an.

Experiența la volanul noului Lynk & Co 02

Lynk & Co a dorit să ofere o experiență de condus captivantă și practică pe noul 02 și a reușit! Am petrecut aproape o săptămână alături de noul Lynk & Co 02, însă pentru mine a devenit clar după primele două ore că acest SUV electric oferă același ADN sportiv ca un model similar european. Experiența este tipică pentru un model electric, cu plecări line, chiar și pentru cei cu talpa mai grea, și o senzație de mișcare fluidă, lipsită de vibrații. În plus, suspensia își face excelent treaba, asigurând un compromis corect între confort și stabilitate în viraje.

Există patru moduri de rulare bine diferențiate la nivel de tărie a direcției și de acutizare a pedalei de accelerație: Eco, Comfort, Sport și Individual. Crossover-ul suedez împarte aceeași arhitectură SEA (Sustainable Experience Architecture) dezvoltată de Geely. Aceasta este folosită și de Volvo EX30, Smart #1 și Zeekr X.

Lynk & Co 02 este echipat cu un motor de 272 CP, montat pe puntea spate, și 343 Nm de cuplu. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 5,5 secunde în modul Sport, iar viteza maximă este limitată la 180 km/h. Evident că nu am avut unde proba asta, nici nu mi-am dorit și, totodată, nici nu ar fi fost relevant pentru testul nostru.

Unitatea este alimentată de o baterie litiu-ion NMC de 66 kWh, care asigură o autonomie WLTP de până la 445 km (pe versiunea More). În condiții reale din timpul testului, autonomia s-a apropiat de 400 km. În timpul testului, în care am condus atât în jungla urbană din București, cât și în afară, am scos un consum mixt de 16 kWh/100 km. Este o valoare excelentă ce demonstrează eficiența sistemului de propulsie, mai ales că valoarea oficială este de 17,6 kWh/100 km.

Trebuie spus că încărcarea rapidă a bateriei de la 10% la 80%, la o stație DC de 150 kW, se realizează în aproximativ 30 de minute. Versiunea de top More beneficiază de un încărcător AC de 22 kW și de o pompă de căldură, care optimizează performanțele în condiții climatice variate.

Lynk & Co 02 integrează 21 de sisteme avansate de asistență pentru șofer. Între aceste, frânare automată de urgență, avertizare la coliziune frontală, cruise control adaptiv și asistență la schimbarea benzii. De asemenea, există și asistență la manevra evazivă (EMA). Aerul condiționat poate fi pornit de la distanță, iar modelul dispune și de încărcare bidirecțională (V2L).

Noul Lynk & Co 02 are pe piața din România un preț de 37.490 de euro, pentru versiunea Core, și de 41.490 de euro, pentru varianta More. Prin Programul Rabla, clienții vor putea beneficia de o reducere de 7.500 de euro, ceea ce înseamnă că SUV-ul electric va putea fi achiziționat pentru doar 29.990 de euro. Oferta este valabilă doar până pe 31 mai.

Articole similare

Volvo dezvăluie interiorul lui EM90, primul monovolum electric din istoria mărcii (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Oficial: Porsche Boxster GTS și Cayman GTS

Hyundai a publicat noi detalii despre a doua generație Kona: motorizări termice și hibride cu până la 198 CP

Mihai Morcovescu