Producătorul japonez de automobile Subaru a prezentat în mod oficial o nouă versiune a sistemului său hibrid, care propune o serie de îmbunătățiri notabile.
Noul ansamblu electrificat promite un plus de 20% în ceea ce privește eficiența comparativ cu varianta precedentă și o autonomie de până la 1000 de kilometri.
Noul sistem de propulsie hibrid de la Subaru oferă 158 CP și 209 Nm
În primăvara acestui an, Subaru, Toyota și Mazda au încheiat un parteneriat pentru dezvoltarea unor motoare termice de nouă generație. Reprezentanții celor trei mărci spuneau atunci că sistemele de propulsie vor fi mai eficiente și mai prietenoase cu mediul înconjurător.
Câteva zile mai târziu, Subaru făcea publice detaliile tehnice preliminare referitoare la viitorul motor boxer hibrid. Acesta va fi disponibil începând cu luna decembrie, iar primul model care va beneficia de noua motorizare va fi Crosstrek.
Zilele trecute, constructorul nipon a dezvăluit noi informații despre acest propulsor hibrid. Nucleul ansamblului este un motor boxer pe benzină de 2,5 litri, aspirat natural, dezvoltat special pentru acest hibrid. Motorul dezvoltă de unul singur o putere maximă de 158 CP și un cuplu de 209 Nm, pe o plajă cuprinsă între 4.000 și 4.400 rotații pe minut.
Motorul cu combustie internă lucrează în tandem cu două unități electrice, amplasate pe puntea față. Unul dintre ele transmite puterea către roțile frontale, iar cel de-al doilea funcționează pe post de generator. Motorul electric oferă 118 CP și 270 Nm de cuplu.
Debutul comercial a fost fixat pentru luna decembrie
Japonezii nu au dezvăluit puterea combinată a întregului sistem hibrid. Oficialii mărcii spun că motorul de tracțiune poate servi drept sursă principală de energie în diverse situații. Ce se știe cu exactitate este faptul că modelele echipate cu acest propulsor vor dispune de un rezervor de combustibil de 63 de litri. În plus, partea electrică este alimentată cu energie de o baterie litiu-ion de 1,1 kWh, amplasată în spatele rezervorului de benzină.
Noul sistem hibrid dezvoltat de Subaru oferă o eficiență mai mare cu 20% comparativ cu sistemul precedent și oferă o autonomie de până la 1.000 de kilometri. Valoarea este în conformitate cu ciclul de testare WLTC, care este mai permisiv decât standardul WLTP.
Crossover-ul Subaru Crosstrek dispune de sistem AWD simetric. De asemenea, mașina este prevăzută cu o priză robustă de 1.500 de wați în spațiul de încărcare (foto sus). La ceasta se pot conecta aparate sau echipamente de camping care pot fi folosite, astfel, departe de o sursă de alimentare convențională.
Noul Crosstrek va fi pus în vânzare în Japonia în luna decembrie, iar ulterior va ajunge și pe alte piețe.