Producătorul ceh de automobile Skoda a dezvăluit noul concept Enyaq RS Race, o mașină de curse inspirată din tehnologiile folosite în raliuri.
Aceasta a fost construită în mare parte folosindu-se materiale ecologice.
Skoda Enyaq RS Race a primit componente fabricate din biocompozite
Cehii au transformat SUV-ul lor cu emisii zero într-un concept de curse cu influențe din motorsport, care pune un accent puternic pe sustenabilitate. Proiectul a fost demarat anul trecut și a fost denumit Enyaq RS Race. Modelul se bazează pe versiunea de serie Coupe RS.
Din punct de vedere estetic, caroseria a fost reproiectată pentru o eficiență aerodinamică superioară. Pentru asta, cei de la Skoda au folosit materiale ecologice. De asemenea, mare parte din componente sunt fabricate din biocompozite, care includ fibre de in. Scopul a fost acela de a se reduce greutatea totală a mașinii.
În față regăsim o bară de protecție nouă, un spoiler proeminent și o grilă redesenată. Aceasta este iluminată de o bandă LED subțire, ce unește farurile fumurii. Capota include două prize de aer, iar aripile sunt mai evazate pentru un plus de agresivitate.
De asemenea, conceptul Enyaq RS Race a primit praguri noi, oglinzi similare cu cele de pe mașinile de raliu, care reduc rezistența la aer. La spate avem un difuzor de aer generos și un eleron de dimensiuni considerabile. Aspectul exterior este completat de jantele de 20 inch, care au fost și ele proiectate pentru un plus de aerodinamică.
Enyaq RS Race rămâne la stadiul de concept
Șasiul mașinii este mai lat și a fost coborât comparativ cu versiunea de serie. Astfel, Enyaq RS Race are o gardă la sol cu 70 mm mai mică și este mai lat cu 72 mm în față și cu 116 mm în spate. Prin folosirea materialelor ușoare, greutatea totală a mașinii a fost redusă cu 316 kg față de modelul standard. În total, 16 părți ale mașinii sunt realizate din materiale sustenabile, precum policarbonat, folosit la geamurile laterale.
Din punct de vedere tehnic, Skoda Enyaq RS Race împrumută componente de la Fabia RS Rally2. Între acestea, frânele cu discuri din carbon-ceramică și un nou sistem de răcire pentru ele, precum și o frână de mână hidraulică și o suspensie sport ajustabilă manual.
Sistemul de propulsie electric este preluat de la Enyaq Coupe RS. Acesta oferă 340 CP și este alimentat de o baterie de 82 kWh. Viteza maximă este și în acest caz limitată la 180 km/h, însă, datorită reducerii masei totale, sprintul 0-100 km/h se realizează în mai puțin de 5 secunde.
Interiorul conceptului este adaptat pentru competiții. Astfel, aici regăsim scaune tip scoică, un roll-cage, un volan preluat tot de pe Fabia RS Rally2 și un sistem multimedia personalizat. Spre deosebire de o mașină de curse, conceptul ceh a primit și un sistem audio Havas. Skoda Enyaq RS Race rămâne deocamdată la stadiul de exercițiu de design.