AUTOpro
Generale

Range Rover Hybrid, tur pe „Drumul Mătăsii” înaintea debutului de la Frankfurt

Din multe puncte de vedere, masivele SUV-uri sunt cele mai potrivite platforme pentru sistemele de propulsie hibride. Complexele sisteme de tracțiune integrală oferă loc suficient pentru integrarea motoarelor electrice, iar acomodarea bateriilor nu are un impact atât de mare asupra spațiilor de depozitare. În plus, masa proprie destul de ridicată a acestora aduce de la sine un consum de combustibil pe măsură, astfel că eficiența sistemelor hibride se face simțită imediat, coborând valorile de consum către cele ale unui turism.

În consecință, toți mai mulți constructori au început să propună variante hibride ale SUV-urilor, însă în segmentul premium, tocmai unul dintre cei mai importanți jucători era cu totul absent din această ecuație. Însă această situație este pe cale să se schimbe, pentru că grupul Jaguar-Land Rover tocmai a făcut un anunț oficial, premergător evenimentului automobilistic de luna viitoare.

Astfel, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, constructorul britanic va prezenta nu una, ci două noi modele hibride, bazate pe aceeași platformă diesel-electric. Astfel, Range Rover Hybrid respectiv Range Rover Sport Hybrid vor fi puse în mișcare de un ansamblu format dintr-un V6 diesel de 3,0 litri și un motor electric, ce vor avea o putere combinată de 340 CP la 4.000 rpm, la care se adaugă un cuplu record în clasă, de 700 Nm.

Masa totală a componentelor sistemului hibrid, adică bateria litiu-ion, invertorul și motorul electric – cel din urmă fiind integrat în transmisia automată cu opt rapoarte de la ZF –, este de 120 kg, dar puterea suplimentară oferită de acesta îi permite lui Range Rover Hybrid să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde. Fratele mai mic al acestuia, Range Rover Sport Hybrid, reușește aceeași performanță într-un timp cu 0,2 secunde mai scurt, mulțumită unei mase proprii sensibil mai reduse. Vitezele maxime anunțate sunt de 218 km/h pentru RR respectiv de 233 km/h pentru RRS.

În timp ce Land Rover pregătește minuțios marea dezvăluire de la Frankfurt, trei astfel de modele cu propulsie hibridă fac o primă demonstrație de forță într-un tur pe fostul „Drum al mătăsii” ce pornește de la fabrica de la Solihull, Mare Britanie și are ca punct terminus sediul central Tata din Mumbai, India. Startul acestui road-book impresionant va avea loc chiar astăzi și este așteptat să se încheie pe 15 Octombrie, după ce va parcurge 16.000 de kilometri de-a lungul a 12 țări.

Text: Alin Ionescu
Foto: Land Rover

Articole similare

Șapte modele noi pentru „Mașina Anului 2018 în România”

Filip Sîrbu

Cel mai mare sediu Ford Trucks din Europa se deschide oficial în România

Filip Sîrbu

Divizia de performanță Volvo prezintă Polestar 2, un automobil electric de 408 CP

Dragos Baltateanu