AUTOpro
Generale Hybrid PHEV Stiri

Producătorii din China vor exporta mai multe vehicule hibride în Europa pentru a evita taxele vamale

Producătorii auto din China își vor extinde semnificativ exporturile de vehicule hibride către Europa, vizând o prezență mai puternică pe această piață.

În ciuda introducerii unor noi taxe vamale de către Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice chinezești, vehiculele hibride nu sunt afectate de aceste măsuri.

Exporturile de vehicule hibride produse în China către Europa au crescut de peste trei ori

China

Pentru a contracara impactul taxelor, unii producători chinezi construiesc fabrici în Europa, reducând astfel costurile asociate importului. Această strategie se aliniază cu tendințele actuale ale pieței, în care vehiculele plug-in hybrid sunt utilizate ca soluție pentru a evita taxele aplicate modelelor electrice pe baterii, conform analistului Murtuza Ali de la Counterpoint Research, citat de Reuters.

Acesta estimează că exporturile de vehicule hibride chinezești în Europa vor crește cu 20% anul acesta și cu un ritm și mai accelerat în 2025. Noile tarife vamale, care au intrat în vigoare la sfârșitul lunii octombrie, sunt parte a eforturilor Uniunii Europene de a proteja piața internă de produsele chinezești, care ar fi subvenționate incorect. Aceste măsuri adaugă taxe suplimentare, pe lângă tariful standard de 10%, aplicat automobilelor importate. Spre exemplu, BYD suportă un tarif de 17%, în timp ce Geely și SAIC se confruntă cu taxe de 18,8% și, respectiv, 35,3%.

Această schimbare a regulilor comerciale și scăderea vânzărilor pe piața internă din China determină companiile să se concentreze pe exporturile către Europa. Mașinile hibride câștigă popularitate datorită prețurilor mai accesibile și autonomiei extinse. De asemenea,, sunt privite ca o soluție de compromis între mașinile tradiționale și cele electrice.

Sursa citată precizează că, în perioada iulie-octombrie 2024, exporturile de vehicule hibride chinezești către Europa au crescut de peste trei ori, ajungând pragul de 65.800 de unități, conform datelor China Passenger Car Association (CPCA).

Marii producători chinezi vor produce mașini în Europa

Această tendință vine după declinul din anii anteriori, în timp ce cota vehiculelor hibride în totalul exporturilor chineze către Europa a crescut la 18% față de 9% în primul trimestru al anului curent. În schimb, ponderea automobilelor electrice a scăzut de la 62% la 58%.

În aceste condiții, Europa devine cea mai promițătoare piață pentru constructorii chinezi, în contextul tarifelor ridicate din alte regiuni, ca SUA și Canada. Marii producători din China își consolidează poziția pe piața europeană prin comercializarea de modele hibride plug-in competitive, cum ar fi Seal U DM-i de la BYD. Atuul acestuia îl reprezintă prețul mai accesibil comparativ cu cel al modelelor similare de la Volkswagen și Toyota.

Totodată, companiile chinezești explorează noi oportunități de producție pe Bătrânul Continent. Spre exemplu, BYD analizează posibilitatea fabricării de vehicule electrice și hibride în Ungaria. La rândul lor, SAIC și Geely lansează noi modele adaptate cererii europene.

Sursa: Reuters

Articole similare

Subaru Impreza a ajuns la a cincea generație

administrator_autopromag

Opel va construi un prototip de automobil complet autonom avansat până în 2025

Mihai Morcovescu

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Christian Meunier, CEO-ul Jeep: „Avenger ne va ajuta să atragem noi clienți care nu s-ar fi gândit până acum să cumpere un Jeep”

Mihai Morcovescu