După ce săptămâna trecută a prezentat primele imagini, fără a oferi detalii concrete, BMW a dezvăluit acum toate informațiile oficiale despre noul M2 CS.
Vorbim despre cel mai radical și performant „baby M” de până acum. Rețeta? Mai multă putere, o greutate redusă, tracțiune exclusiv spate și un preț care se apropie de 92.000 de euro.
Noul BMW M2 CS vine exclusiv cu transmisie automată și tracțiune spate

Ca de obicei în cazul modelelor cu sufixul CS (Club Sport), BMW aplică formula clasică, și anume presiune mai mare în turbosuflante, greutate redusă și șasiu mai rigid. Noul M2 CS folosește același motor bi turbo de 3,0 litri cu șase cilindri în linie, dar puterea a fost crescută la 523 CP și 650 Nm de cuplu. Asta înseamnă un plus de 50 CP și 50 Nm față de versiunea M2 cu transmisie automată.
Așa cum ne-am obișnuit, în gama CS, cutia automată cu opt trepte este standard. Din păcate pentru pasionații de condus purist, transmisia manuală nu este disponibilă. Dar, spre deosebire de M3 CS, M4 CS sau M5 CS, noul M2 CS rămâne fidel tracțiunii spate, o alegere care promite o experiență de condus autentică.









BMW spune că a redus masa totală cu 44 de kilograme comparativ cu M2-ul standard. Acest lucru a fost posibil deoarece multe elemente sunt fabricate din fibră de carbon, inclusiv capacul portbagajului cu design „ducktail”. De asemenea, jantele forjate sunt oferite standard, iar scaunele de tip scoică au o structură tot din carbon. Cu o masă proprie de 1.710 kilograme, M2 CS este chiar mai ușor decât versiunea manuală de M2, care cântărește 1.730 kg.
Cât costă noul BMW M2 CS

Specialiștii germani de la divizia M știu cum să facă mașinile să se simtă mai agile decât o arată cifrele, iar noul M2 CS este cel mai ușor model M din gama actuală. Sportiva din Munchen poate fi și mai ușoară dacă se optează pentru frânele carbo-ceramice, care sunt oferite opțional la un pret de aproximativ 7.800 de euro.
Pentru a face față puterii suplimentare și masei reduse, BMW M a recalibrat suspensia adaptivă, diferențialul blocabil electronic, sistemul ABS, dar și sistemele de control al tracțiunii și stabilității. Aceste modificări sunt esențiale având în vedere că toată această forță este livrată doar către roțile din spate. Performanțele anunțate sunt impresionante. Sprintul 0-100 km/h se realizează în 3,7 secunde, iar viteza maximă declarată este de 302 km/h.






Prețul este și el unul pe măsură: aproximativ 92.000 de euro. Spre comparație, actualul M2 pornește de la circa 64.800 de euro, ceea ce face din CS o versiune cu aproximativ 27.000 de euro mai scumpă. Totuși, noul M2 CS rămâne cu aproape 23.000 de euro mai accesibil decât noul M4 CS, care costă în jur de 114.700 de euro.
Producția noului BMW M2 CS va demara în luna august, la uzina din San Luis Potosí (Mexic), iar livrările sunt programate să înceapă la scurt timp după aceea.