Constructorul francez a dezvăluit oficial noul model electric Renault 5 Turbo 3E, care este o reinterpretare modernă a iconicului Renault 5 Turbo din anii ’80.
Prezentat drept primul mini supercar cu emisii zero din lume, acesta vine cu 540 CP. Producția va fi limitată la 1980 de unități, număr care face trimitere directă la anul lansării predecesorului său.
Noul Renault 5 Turbo 3E este primul mini supercar electric din lume

Construit pe baza noului Renault 5 E-Tech, lansat în 2024, noul 5 Turbo 3E este dezvoltat pe o platformă special concepută pentru performanță. Acesta folosește două motoare electrice integrate în roți, care livrează un cuplu colosal de 4.800 Nm, oferind o tracțiune și un răspuns fără precedent.
Cu 540 CP și cu o accelerație care rivalizează cu cea a unui Porsche 911, acesta promite o experiență de conducere fără precedent. Datorită acestor caracteristici, repriza 0-100 km/h se realizează în mai puțin de 3,5 secunde, iar viteza maximă atinge 270 km/h, deși aceasta este destinată exclusiv rulării pe circuit. Propulsia integral electrică permite livrarea instantanee a puterii către puntea spate, eliminând necesitatea unui diferențial electronic și oferind un control optim asupra fiecărei roți.









Bateria de 70 kWh asigură o autonomie de 400 km. În condiții extreme de utilizare pe circuit, aceasta va dura în jur de 15-20 de minute. Modelul a fost proiectat pentru a asigura o manevrabilitate excelentă și o capacitate excepțională de drift. De altfel, cei de la Renault au inclus un mod dedicat derapajelor controlate și o frână de mână verticală, asemenea celei de pe mașinile de raliu.
Pentru a permite exploatarea maximă pe pistă, sistemul de management termic al bateriei menține temperatura optimă. Astfel, este permisă rularea la viteze de până la 270 km/h înainte de a fi necesară o reîncărcare rapidă. Cu o putere de 350 kW, acumulatorul poate fi încărcat de la 15% la 80% în doar 15 minute.
Debut oficial în 2027

În ceea ce privește dimensiunile, 5 Turbo 3E este mai mare decât Renault 5. El măsoară cu 158 mm mai mult în lungime, cu 256 mm mai mult în lățime și cu 118 mm mai mult în înălțime. Platforma din aluminiu a fost dezvoltată cu ajutorul diviziei Alpine. Ea îmbină performanțe de top, o eficiență aerodinamică de invidiat și precizie în manevrabilitate, fiind aliniată standardelor supercarurilor actuale.
Caroseria este fabricată din materiale ușoare și păstrează câteva elemente comune cu versiunea standard Renault 5, ca mânerele ușilor, oglinzile și stopurile. Structura din fibră de carbon contribuie la o masă totală de 1.450 kg, cu doar 1 kg mai puțin față de Renault 5. Și asta, în ciuda dimensiunilor crescute și a ansamblului motorizat mai puternic.





Din punct de vedere estetic, Renault 5 Turbo 3E face trimitere la legendarul 5 Turbo. Se disting detalii precum barele de protecție optimizate aerodinamic, spoilerul frontal și priza de aer de pe capotă. Acestea au rolul de a maximiza forța de apăsare. Totodată, prizele laterale direcționează fluxul de aer pe sub stopuri, iar extensiile aripilor contribuie la răcirea motoarelor și la eficiența aerodinamică. Aspectul exterior este completat de jantele de 20 de inch.
Renault va lansa pe piață noul 5 Turbo 3E în 2027.