Fiat intră extrem de decis în competiția urbană din România cu un model complet nou. Într-un moment în care tot mai mulți români își îndreaptă atenția către mașinile electrice, atrași de avantajele fiscale și de subvențiile generoase oferite prin programele Rabla Clasic și Rabla Plus.
Lansat în urmă cu aproape un an, noul Grande Panda își face debutul pe piața locală ca o alternativă la modele cu emisii zero de segment B, gândită pentru oraș, dar cu suficiente resurse și pentru drumuri mai lungi.
Cu ce vine noul Fiat Grande Panda

Fiat se alătură trendului de electrificare în segmentul compact cu noul Grande Panda. Modelul va rivaliza direct cu modele precum Dacia Spring, Renault Twingo E-Tech și Citroën e-C3, toate din ce în ce mai vizibile pe străzile din marile orașe românești.
Noul Grande Panda este o reinterpretare modernă a celebrului model lansat în anii ’80, dar adaptat, bineînțeles, cerințelor actuale. Ne referim aici la eficiență energetică sporită, conectivitate și costuri de utilizare reduse. Micuțul crossover italian este disponibil în versiunile de echipare Red și La Prima, pentru varianta electrică. În schimb, cea hibridă adaugă opțiunile Pop și Icon.
Dezvoltat în Italia și produs în uzina Fiat din Serbia, noul model este deocamdată oferită doar în versiune complet electrică, urmând ca în scurt timp să fie disponibilă și o variantă mild-hybrid.
Ce performanțe oferă noul Grande Panda

Din punct de vedere tehnic, modelul împărtășește platforma tehnică cu Citroën e-C3 și se poziționează strategic în zona entry-level a vehiculelor electrice urbane. Fiat Grande Panda EV este echipat cu un motor de 113 CP și folosește o baterie de 44 kWh, capabilă să asigure o autonomie de până la 320 km în ciclu WLTP.
Cu aceste resurse, accelerarea de la 0 la 100 km/h se face în aproximativ 11 secunde, iar viteza de vârf este limitată la 135 km/h. Aceste valori sunt perfecte pentru ceea ce oferă un model destinat nevoilor urbane. Încărcarea rapidă este un alt punct forte al acestui model. Repriza de la 10% la 80% se realizează în doar 27 de minute la o stație de 100 kW. La o sursă AC de 11 kW, reîncărcarea completă durează mai puțin de trei ore.
La interior, Grande Panda mizează pe tehnologie și spațiu. Există două ecrane mari, unul pentru instrumentarul digital de 10 inch și celălalt pentru sistemul multimedia, care are o diagonală de 10,25 inch și care oferă funcții conectate.









Prețuri atractive prin programul Rabla Plus
Pe piața din România, versiunea electrică a lui Grande Panda pornește de la 15.500 de euro, cu tot cu bonusul oferit prin programul guvernamental Rabla Plus. Vorbim despre un preț care plasează modelul italian în topul celor mai accesibile electrice disponibile în 2025.
Versiunea mild-hybrid, care va sosi spre finalul lunii iunie, va avea un preț de plecare de 16.200 de euro prin Rabla. Fără subvenție, prețurile se mențin tot sub pragul de 30.000 de euro: 22.135 euro pentru varianta Pop mild-hybrid și 27.250 euro pentru Red.
Cu prețuri accesibile, costuri de utilizare scăzute și autonomie decentă, Grande Panda răspunde clar unei cereri în creștere pe piața din România, unde tot mai mulți șoferi se reorientează către soluții electrificate, mai ales în contextul traficului urban aglomerat și al politicilor de reducere a emisiilor.