Audi introduce o serie de actualizări majore pentru interfața utilizator de pe modelele construite pe noile arhitecturi PPE și PPC, ceea ce reprezintă un pas important în strategia mărcii de modernizare a experienței digitale la bord.
Noile sisteme vor debuta pe generațiile actualizate A5 și Q5 cu motoare termice, precum și pe modelele electrice A6 și Q6 e-tron, care vor fi disponibile la comandă începând din decembrie pentru anul model 2026.
Audi extinde opțiunile vizuale ale interfeței

Modificările propuse de constructorul din Ingolstadt sunt importante și afectează atât partea software, cât și cea hardware. Asta înseamnă că nu vor putea fi aplicate retroactiv modelelor care se află deja în circulație. Audi își regândește astfel nu doar aspectul interfețelor, ci și modul în care șoferul interacționează cu comenzile vehiculului, inclusiv cu volanul.
Printre cele mai vizibile noutăți se numără structurile de meniuri reorganizate, grafica superioară și o revenire a unei funcții mult așteptată de clienți. Este vorba despre afișarea hărții direct în instrumentarul de bord aflat în fața șoferului. În plus, integrarea Apple CarPlay și Android Auto devine mai avansată. Concret, afișarea celor două sisteme nu va fi afișată doar pe ecranul principal, ci și pe display-ul șoferului sau pe cel dedicat pasagerului.
Audi extinde, totodată, și opțiunile vizuale ale interfeței, introducând noi culori de fundal. Acestea sunt menite să îmbunătățească lizibilitatea, o problemă întâlnită frecvent la actualele teme predominant negre.










Ce noutăți mai introduce noua interfață
Un alt element important este revenirea controalelor fizice pe volan, o reacție clară la feedback-ul clienților care au cerut butoane mai intuitive în locul suprafețelor tactile. De asemenea, asistentul vocal primește o versiune complet nouă, bazată pe inteligență artificială, pentru un dialog mai natural și o gamă extinsă de comenzi.
Modelele electrice A6 e-tron și Q6 e-tron beneficiază și de îmbunătățiri tehnice: actualizările software optimizează eficiența, în special datorită recalibrării sistemului de frânare regenerativă. Ambele pot acum să ajungă la oprire completă folosind exclusiv regenerarea, fără a mai solicita frânele clasice.
Pentru versiunile de performanță S5 și S6 e-tron, Audi introduce modul de condus Dynamic Plus, care ajustează parametrii sistemului de tracțiune integrală Quattro și ai diferențialului opțional Quattro Sport. Pe S5, activarea acestui mod aduce și un turometru central exclusiv, afișat pe panoul digital.
Deși aceste actualizări reprezintă un salt important pentru gama Audi 2026, marca confirmă că ele nu vor putea fi instalate pe modelele deja fabricate și nici nu vor ajunge, cel puțin deocamdată, pe versiunile A6 sedan și Avant echipate cu motoare termice.

