AUTOpro
Generale

Ucenicii ŠKODA își construiesc mașina de vis: decapotabila sportivă ŠKODA CitiJet

16 tineri ucenici ai Școlii Profesionale ŠKODA AUTO și-au construit mașina de vis: decapotabila sport ŠKODA CitiJet. Acest studiu este rezultatul proiectului ‘ŠKODA Apprentice Car’ (Automobilul Ucenicilor ŠKODA). Premiera oficială a acestui automobil dinamic, cu două locuri, are loc la cea de-a 33-a Întâlnire a Fanilor GTI, de la Wörthersee, la sfârșitul lunii mai (28 – 31 mai).

2 tinere doamne și 14 tineri domni au lucrat la acest proiect auto foarte personalizat, încă din luna noiembrie a anului 2013. Ucenicii au avut mână liberă în ceea ce privește creativitatea. Jozef Kabaň, designerul șef al mărcii ŠKODA, împreună cu echipa sa, au oferit suportul necesar pe parcurs, iar proiectul se apropie de finalizare. Scena este pregătită pentru ŠKODA CitiJet, care își va sărbători premiera la sfârșitul lunii mai, cu ocazia Întâlnirii Fanilor GTI.

140411 SKODA CitiJet - Worthersee 2014 - 001s

Aceasta este prima dată când ŠKODA desfășoară un astfel de proiect al stagiarilor. Acesta a avut scopul de a încuraja creativitatea ucenicilor și de a le oferi experiența de a-și impune propriile idei și entuziasmul în procesul de design al unui automobil. “A fost fantastic să putem observa cât de dedicați și pasionați au fost ucenicii noștri în timp ce lucrau la acest proiect,” declară Bohdan Wojnar, Membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Resurse Umane. “ŠKODA CitiJet este un studiu auto emoțional, care va atrage cu siguranță atenția vizitatorilor de la Wörthersee.”

ŠKODA CitiJet este o decapotabilă pentru oraș, dinamică și cu un design expresiv, care are la bază modelul ŠKODA Citigo. Exteriorul se remarcă prin culoarea metalizată, uimitoare, albastră și albă, și prin jantele sport, din aliaj, cu diametrul de 16 inch și finisare albastră. De asemenea există și un eleron confecționat manual, în partea din spate și un eșapament impunător, cu două terminații. Sub capotă poate fi găsit un motor 1.0 MPI pe benzină, care furnizează 55 kW (75 CP).

Interiorul sport este derivat din interiorul ediției speciale ŠKODA Citigo SPORT. Acesta include volanul cu trei spițe, îmbrăcat în piele cusută cu ață roșie, precum și terminația manetei de viteze și maneta pentru frâna de parcare, de asemenea îmbrăcate în piele. Tapițeria scaunelor și covorașele beneficiază de materialul textil model ‘Sports’, iar panoul de instrumente este finisat în roșu și alb. În plus, a fost instalat un sistem de sunet special, cu o putere maximă de 300 de wați. Sistemul de iluminare de la interior, cu LED-uri albastre, răspunde chiar și la muzica redată.

Acest proiect al ucenicilor subliniază angajamentul producătorului de automobile din Republica Cehă în vederea asigurării calităţii înalte a formării profesionale de la ŠKODA. La ŠKODA AUTO Vocational School of Mechanical Engineering (Școala Profesională pentru Inginerie Mecanică ŠKODA AUTO), tinerii parcurg un program de formare de trei sau patru ani, în  discipline tehnice, absolvind cu o diplomă de ucenicie completă, sau echivalentul bacalaureatului. În prezent există 13 programe de pregătire; cele mai populare cursuri de trei ani fiind cele pentru mecanici auto, electricieni auto și electricieni. Cele mai populare cursuri cu durata de patru ani sunt cele din domeniul logisticii industriale. Școala profesională oferă, de asemenea, și studii postuniversitare și la distanță.

De mai mulți ani, compania împreună cu sindicatul KOVO îşi asumă responsabilități sociale în ceea ce privește pregătirea tinerilor. Doar în 2013, circa 280 de tineri și-au început pregătirea la Școala Profesională ŠKODA. Programele educaționale sunt gratuite, iar munca efectuată ca parte a școlarizării este, de asemenea, sprijinită financiar. După absolvirea şcolii, toți absolvenții primesc o ofertă de muncă la ŠKODA.

Producătorul din Republica Cehă a avut o școală profesională la sediul companiei încă din 1927, iar de atunci 21.500 de elevi și-au încheiat pregătirea aici. Aproape 1.000 de elevi se pregătesc în prezent pentru viitoarele lor cariere.

Articole similare

Ferrari SF90 Stradale: primul model plug-in hybrid produs la Maranello

Byton vine în Europa

Dan Vardie

Update – Cel mai rapid si mai puternic Corvette din istorie, ZR1

Autopromag