La șase luni după ce l-a prezentat sub formă de concept, Mercedes-AMG a dezvăluit noul model PureSpeed, o versiune fără acoperiș și fără parbriz a lui SL63.
Inspirat de tehnologia și designul monoposturilor de Formula 1, acesta va fi produs într-o ediție limitată de doar 250 de exemplare.
Mercedes-AMG Purespeed folosește un motor V8 bi-turbo de 577 CP
Noua creație a celor de la Mercedes-AMG face parte din seria foarte limitată intitulată „Mythos”, care este dedicată modelelor exclusiviste. Designul lui Purespeed include o schemă cromatică în roșu-negru și numărul 10 pe aripi, care reprezintă un tribut pentru modelul istoric Mercedes-Benz Targa Florio din 1924. Pentru cei care preferă o estetică clasică există și o variantă finisată în argintiu mat, care evocă tradiția mărcii germane în motorsport.
Din punct de vedere vizual, grila frontală amintește de supercarul Mercedes-AMG One, în timp ce designul aerodinamic a fost adaptat pentru a compensa lipsa acoperișului și a parbrizului. Spre deosebire de un SL63 clasic, PureSpeed prezintă elementul de protecție Halo, specific monoposturilor din Formula 1. Fabricat din oțel, acesta este în fapt o structură completă care integrează și bare de protecție retractabile, amplasate în spatele scaunelor.
Un detaliu unic al noului Mercedes-AMG Purespeed îl reprezintă cele două căști aerodinamice personalizate. Acestea sunt echipate cu un sistem de intercomunicație integrat, care facilitează comunicarea între șofer și pasager. Aceste căști sunt conectate și la sistemul de infotainment al mașinii, astfel încât să se poată asculta muzică sau să se efectueze apeluri telefonice. Interiorul exclusivist este completat de un ceas IWC Schaffhausen, care este montat deasupra tabloului de bord.
De asemenea, PureSpeed include și un fel de acoperiș. În esență, este o copertină din material textil, care se fixează peste sistemul Halo și este atașată la pasajele roților, în genul celor de pe mașinile de curse de epocă. Evident, acesta se folosește doar când mașina este parcată.
În ceea ce privește motorizarea, PureSpeed a primit sub capotă un motor V8 bi-turbo de 4,0 litri, care dezvoltă 577 CP. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată cu 9 trepte și un sistem de tracțiune integrală. În aceste condiții, supercarul german este capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde și să atingă o viteză de vârf de 315 km/h.