Într-o lume tot mai sufocată de SUV-uri și crossovere, KIA pare că nu se aliniază acestui tren și își propune ca fanii mărcii să poată conduce și altceva în afară de un model de teren cu un comportament imprecis și cu o identitate neclară.
Astfel, coreenii vor aduce în Europa în continuare și hatchback-uri, berline și break-uri începând chiar cu acest an.
KIA va lansa în Europa modelele EV4 și K4

KIA și-a exprimat recent optimismul în privința modelelor mai tradiționale, în special pe piața europeană, acolo unde cererea rămâne în continuare mare. Într-un interviu acordat revistei britanice Autocar, Ted Lee, vicepreședinte executiv KIA, a subliniat că, într-un peisaj auto tot mai omogenizat, diversificarea gamei reprezintă o adevărată gură de oxigen, mai ales când majoritatea constructorilor se grăbesc să-și transforme oferta în modele utilitare supradimensionate.
Unul dintre cele mai așteptate modele KIA este EV4, primul vehicul electric al companiei care va fi disponibil atât în variantă hatchback, cât și sedan. Totuși, americanii vor primi doar versiunea sedan, în timp ce alte piețe, inclusiv Europa, se vor bucura de ambele variante de caroserie. Această strategie sugerează că producătorul asiatic își adaptează oferta în funcție de cererea locală, fără a renunța la diversitate.
Un alt model important este noul KIA K4. Lansat în 2024 doar ca sedan, acesta a primit recent și o versiune hatchback care, deși seamănă mai mult cu un break decât cu un hatchback tradițional, promite să atragă un public mai larg. Planurile celor de la KIA nu se opresc aici, deoarece K4 va avea și o variantă break veritabilă, care va debuta cel mai probabil până la sfârșitul lui 2025.






Context actual pentru România și Europa
În cadrul aceluiași interviu, Ted Lee a menționat potențialul mare de vânzări al hatchback-urilor în Europa. Cu o poziție solidă deja stabilită pe continent, KIA recunoaște însă că, în această regiune, competiția devine din ce în ce mai acerbă, mai ales din partea noilor branduri chinezești care transformă piața europeană într-un „teren dificil”. „Trebuie să ne consolidăm avantajele pe care le avem în fața concurenței”, a subliniat Lee.
Până la sfârșitul anului curent, versiunea hatchback a lui K4 va fi disponibilă și pe piața nord-americană. Prețul oficial nu a fost încă anunțat, dar este de așteptat să fie puțin mai mic decât cel al sedanului, care pleacă de la 21.990 de dolari și poate ajunge la 28.090 de dolari.
În peisajul auto european din 2025, dominat de electrificare, reglementări de emisii tot mai stricte și un apetit crescut pentru mașini compacte eficiente, decizia KIA de a reinvesti în hatchback-uri, sedanuri și break-uri este strategică. Piața din România, spre exemplu, rămâne fidelă în bună măsură acestor tipuri de caroserii, în special în zonele urbane și periurbane, unde manevrabilitatea și consumul redus sunt prioritare.
Într-un moment în care SUV-urile încep să fie privite cu scepticism din cauza dimensiunilor, consumului și prețurilor, revenirea la formele „clasice” de caroserie, dar adaptate la mobilitatea electrică, s-ar putea dovedi una dintre cele mai inteligente mișcări ale KIA din ultimii ani.