Fiat a fost cea mai vândută marcă dintre cele 14 care fac parte din grupul Stellantis în primele șase luni ale anului curent.
Producătorul italian a comercializat 645.000 de mașini la nivel global în prima jumătate din 2023. Totalul reprezintă o creștere de 10% comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent.
Fiat a vândut foarte bine în Europa și în America de Sud
Pentru cei de la Fiat, 2023 este un an foarte bun până acum. Italienii au prezentat noile modele 600 și Topolino și se pregătesc de lansarea unei noi generații pentru modelul de clasă mică Panda.
În același timp, constructorul torinez mai are un motiv de bucurie deoarece a fost cea mai bine vândută marcă dintre cele 14 care sunt incluse în grupul Stellantis în prima jumătate a anului.
Mai exact, Fiat a comercializat la nivel mondial 645.000 de mașini, cu 10% mai mult comparativ cu același interval al anului trecut. În plus, peste 50% din vânzări au fost reușite în afara Europei.
Numai în America de Sud, producătorul italian a avut o cotă de piață de 14,1%. Spre exemplu, brandul italian este în plină ascensiune în Brazilia, unde deține 22% din piață datorită vânzărilor foarte bune la modelul Strada.
Asta nu înseamnă că Fiat nu se descurcă bine și în Europa, ba din contră. Italia (12,8%) și Turcia (18,2%) au fost principalele piețe în intervalul ianuarie-iulie datorită modelelor Panda și Tipo. De asemenea, modelul 500 electric se află în top 5 al celor mai vândute mașini atât în Italia, cât și în Germania, Franța și Spania.
Referitor la planurile de viitor, reprezentanții companiei au precizat că versiunea electrică a lui 500 cu specificații americane va debuta la Salonul Auto de la Los Angeles din noiembrie. În plus, CEO-ul Fiat, Olivier François, a declarat că dorește „să aducă Fiat acolo unde îi este locul, adică să fie un lider și un punct de referință în industrie”