AUTOpro
Generale Stiri

Euro 7: statele membre UE au respins o nouă înăsprire a noilor norme de poluare

Ţările membre UE au respins o nouă înăsprire a normelor de poluare Euro 7, motivând că acest lucru ar putea înfrâna investiţiile pe care producătorii auto le fac în mașinile electrice.

Uniunea Europeană a înăsprit progresiv limitele de emisii de carbon pentru automobilele de pe teritoriul său încă de la primul set de reglementări. Acestea sunt cunoscute sub denumirea de Euro 1 și au fost implementate în 1992.

Normele Euro 7 vor intra în vigoare în iulie 2025

Euro 7

Ca urmare a presiunilor exercitate de opt țări, inclusiv Franţa şi Italia, miniştrii industriei din cele 27 de state membre UE au votat în favoarea unei versiuni mai puțin drastice a normelor Euro 7 comparativ cu propunerea formulată de Comisia Europeană în noiembrie 2022.

Aceștia au convenit să nu modifice actualele condiții de testare Euro 6. De asemenea, nu au fost schimbate nici limitele de emisii pentru mașini și camionete, deși acestea vor fi mai mici pentru autobuze și vehiculele grele. De asemenea, au acceptat noi limite de emisii de particule pentru frâne și anvelope. Motivul este acela de a se menține competitivitatea industriei auto, dar şi cele 14 milioane de locuri de muncă care există la nivelul UE.

Viitoarele norme de poluare Euro 7 ar urma să intre în vigoare la 1 iulie 2025. Acestea vor înlocui actualele norme Euro 6 pentru toate autoturismele şi camioanele grele, indiferent de tipul de motorizare al acestora.

Comisia Europeană intenţiona să reducă semnificativ emisiile de oxid de azot şi de particule fine ale vehiculelor, în condiţiile în care poluarea aerului este responsabilă pentru 70.000 de decese pe an în UE.

Industria auto a atras atenţia asupra impactului pe care l-ar avea un set de norme Euro 7 prea severe asupra locurilor de muncă. Totodată, aceste norme ar avea un impact semnificativ şi asupra preţului mașinilor, care sunt din ce în ce mai puţin accesibile pentru clasa de mijloc.

Franța și Italia au semnat în primăvară o declaraţie prin care anunţau că se opun unei noi înăspriri a normelor de poluare. Acest punct de vedere a fost împărtăşit şi de alte țări, între care România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cehia, şi Slovacia. Forma finală a normelor va fi negociată cu Parlamentul European, care nu şi-a definit încă poziţia de negociere.

Au fost acceptate noi limite de emisii de carbon

În pofida opoziţiei Germaniei, propunerea Spaniei – ţară care asigură preşedinţia rotativă a Consiliului UE – a fost adoptată. Aceasta prevede păstrarea limitelor de emisii şi a condiţiilor de testare a autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele Euro 6.

Totuși, limitele de emisii vor fi mai mici pentru camioane şi pentru vehicule grele. De asemenea, miniştrii au acceptat noi limite de emisii de particule pentru frâne şi anvelope, notează și AFP, preluată de Agerpres.

Franţa a salutat poziţia Consiliului UE. „Având în vedere că am decis împreună să renunţăm la motoarele termice nu înseamnă că trebuie să înăsprim reglementările pentru acest tip de motorizări”, a explicat ministrul delegat pentru Industrie, Roland Lescure. După cum se știe, UE a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând cu 2035.

„Avem nevoie să iniţiem tranziţia către mașinile electrice fără a impune o povară disproporţionată asupra companiilor. În caz contrar, acestea ar putea să nu mai investească, ceea ce ne-ar îndepărta de obiectivul nostru de mediu”, a spus la rândul său ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso.

Sursa: Automotive News

Articole similare

Mărcile din China vor deține 33% din piața auto mondială până în 2030

Mihai Morcovescu

Mercedes-Benz CLA: primele imagini oficiale cu noua generație, care va debuta în 2025 (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Defender a murit! Trăiască Defender

Filip Sîrbu