AUTOpro
Generale Hybrid Stiri

Dacia Bigster își va face debutul în 2025 alături de noul motor 1.8 E-Tech Hybrid (cu video)

Dacia Bigster

Francezii de la Renault pregătesc un nou propulsor hibrid 1.8 E-Tech, care va lua locul în gamă actualei motorizări 1.6 E-Tech. Noul sistem de propulsie va debuta pe viitorul Dacia Bigster, care va fi lansat în cel mult doi ani.

Potrivit celor mai noi informații publicate în presa franceză, se pare că noul sistem de propulsie va fi echipat cu un nou motor electric.

Dacia Bigster va primi noua tehnologie hibridă Renault

Dacia

După motorul 1.6 E-Tech, lansat în 2020, și 1.2 E-Tech, lansat pe Austral în 2022, va urma o nouă generație a sistemului de propulsie hibrid de la Renault.

Este vorba despre noua generație 1.8 E-Tech pentru care francezii au depus deja 20 de brevete în toamna anului trecut. Jurnaliștii de la publicația L’argus scriu că ansamblul va avea un nou motor electric și își va face debutul pe Dacia Bigster și Renault Clio 6.

Grupul Renault va dezvolta noul sistem de propulsie alături de start-up-ul Whylot, din care deține 21%. Înființat în 2011, acesta a dezvoltat un motor electric revoluționar bazat pe tehnologia fluxului axial. Astăzi, doar englezii de la Yasa îl oferă celor de la Ferrari și, în curând, germanilor de la Mercedes-AMG, care a cumpărat compania britanică.

Romain Ravaud, fondatorul Whylot, spune că Renault a semnat un acord de co-dezvoltare în 2017. Scopul este acela ca prima proiectare a noului motor și a prototipurilor acestuia să treacă în producția serie și, ca producător, să studieze procesele industriale pentru producția la scară largă.

În schimbul brevetelor pentru această tehnologie, Renault va plăti redevențe pentru fiecare motor până în 2045.

Dacia va produce la Mioveni noul motor 1.8 E-Tech

Comparativ cu un motor cu flux radial cu magneți permanenți, viitorul motor 1.8 E-Tech este cu 30 până la 40% mai ușor.De asemenea, consumă mai puțină energie cu 20 până la 30%, iar dimensiunile vor fi reduse la jumătate.

În plus, unitatea de tip „napolitană” va necesita mai puține metale rare pentru fabricarea magneților permanenți deoarece „se încălzește mai puțin”, potrivit lui Ravaud.

De la sfârșitul anului 2025, motorul Whylot va fi asociat atât cu transmisia originală, cât și cu motorul de 1,8 litri, încă fără ambreiaj. Motorul termic este în esență o evoluție a unității de 1,6 litri, a cărui cilindree crescută va face posibilă compensarea pierderii de putere legată de adoptarea ciclului Atkinson, favorabil reducerii consumului de carburant.

Cum spuneam, motorul 1.8 E-Tech va debuta fi în versiunea sa full-hybrid pe Dacia Bigster și Renault Clio 6. Ulterior, acesta va deveni disponibil și pe alte modele, precum Renault Captur sau Dacia Duster 3. De asemenea, Dacia va construi acest motor la uzina de la Mioveni, locul unde va fi produs și viitorul vârf de gamă de la Mioveni.

Sursa: L’argus

Articole similare

Nikola ne spune ce mai face camionul pe hidrogen One

Filip Sîrbu

Clienții noii Kia EV6 – prețuri reduse la stațiile Ionity

Filip Sîrbu

Volkswagen are probleme la începutul noului an

Andrada Arsenie