John Krafcik, Președintele lui Waymo, proaspăt rebotezata divizie autonomus driving a lui Google, a prezentat în premieră noua Chrysler Pacifica hybrid echipată cu tehnologia Waymo (ex-Google). Evenimentul a reprezentat cel mai important moment din evenimentul „autoMOBILI D”, prima ediție a unui congres dedicat tehnologiilor digitale, conectivității și autonomus driving. O inițiativă luată de Rod Alberts, Președintele executiv al Salonului pentru a contracara creșterea „periculoasă” a CES-ului din Las Vegas, care s-a încheiat exact în ziua acestui eveniment.
„Noi nu ne propunem să facem o mașină bună ci un șofer care să nu greșească!” este fundamentul tehnologiei Google, exprimată de Krafcik, un veteran al industriei auto, ultima poziție –de unde a și fost „racolat” de Google- find de CEO la Hyundai USA. „În mai puțin de 6 luni, printr-o colaborare intensă cu prietenii noștrii de la FCA am realizat mașina finală. Este o performanță!” afirma executivul Waymo despre Pacifica Hybrid Waymo technology din care se vor produce 100 de mașini. Este prima colaborare pe care Waymo o are cu industria auto (intre timp s-a adaugat o nouă colaborare cu Honda). Krafcik a subliniat „Noi nu suntem în business-ul de contrucție de automobile. Noi facem tehnologia pentru autonomus driving!”
Google a fost prima companie din lume care a început –încă din 2009- studierea realizării unui automobil robotizat care să conducă perfect autonom, fără intervenție umană, indiferent de situația din trafic. A fost prima companie care a eliminat volanul și pedalele! A lucrat pe diverse automobile modificate și chiar a creat propriul vehicul cunoscut drept „ursulețul Koala” din care s-au făcut 50 de unități. „Intern, noi le spunem FireFly!” a explicat Krafcik. Acum, cu Pacifica, se trece la o nouă eră. „Primul milion de mile parcurse în mod autonom s-au realizat în câțiva ani. Al doilea în mai puțin de doi ani iar al 3-le milion il vom face doar câteva luni. Este dovada cea mai clară căt de rapidă este acum dezvoltarea tehnologiei Waymo!” Mai mult, Krafcik a prezentat o serie de dezvoltări pentru Lidare, radare și camerele de filmat în Super HD. „Am realizat că pentru a utiliza cel mai bun software din lume avem nevoie să ne facem singuri cel mai bun hardware!” Pentru a dezvolta capabilități fabuloase care să reproducă un șofer care vede la 360 grd, nu obsește și nu greșește nicioodată și poate chiar prevedea ce vor face ceilalți participanți la trafic-indiferent că vorbim despre pietoni sau bicicliști sau animale- Waymo a realizat sisteme extrem de avansate. Spre exemplu, Krafcik ne- apovestit că majoritatea LIDAR-elor sunt pentru distanțe medii. „Așa că noi am dezvoltat LIDAR-e pentru distanțe mici, care ne permit să știm ce se întâmplă în imediata vecinătate a mașinii dar și pentru distanțe lungi.” Astfel rata „DISENGAGES” – adică de câte ori a fost nevoie de o intervenție umană pentru a întrerupe soft-ul mașinii la 1000 mile- a scăzut de la 0,8 în 2015 la 0,2 în 2016!
Un alt avantaj al producerii in house a tehnologiei –soft și hard- înseamnă și scăderea dramtică a costurilor. Președintele Waymo ne-a spus că un Lidar cum este cel plasat pe acoperișul lui Pacifica, costa cu ceva timp în urmă 75.000 $ pentru ca acum să se reducă cu 90%! „Este foarte important să ajugem la costuri realiste pentru această tehnologie. La Waymo suntem pe drumul cel bun!”