AUTOpro
Generale Hybrid Plug-in Hybrid Stiri

BYD prezintă un nou sistem de propulsie PHEV, care oferă o autonomie de aproape 2.100 km

Producătorul chinez de automobile electrice și plug-in hybrid BYD a lansat sistemul de propulsie plug-in hybrid DM-i de a cincea generație.

Acesta echipează două modele din portofoliul asiaticilor, care sunt capabile să parcurgă peste 2.100 de kilometri.

Noul motor dezvoltat de BYD are o eficiență termică de 46,06%

BYD

Noul sistem de propulsie dezvoltat de BYD a fost lansat oficial pe piața din China și echipează modelele Qin L DM-i și Seal 06 DM-i. Acesta combină un motor pe benzină de 1,5 litri, care dezvoltă 93 CP și 126 Nm de cuplu. Acesta este asistat de o unitate electrică de 161 CP sau 215 CP, în funcție de configurație.

Chinezii spun că ansamblul stochează energia electrică într-o baterie de 10,08 kWh sau într-una de 15,78 kWh și dispune și de o baterie tradițională de 12V litiu-fier fosfat.

Potrivit informațiilor oficiale, noul propulsor care stă la baza sistemului PHEV are o eficiență termică de 46,06%. Asta înseamnă că, în prezent, este cel mai eficient motor cu ardere internă de pe o mașină de serie. Această eficiență este obținută datorită unor tehnologii precum ardere inteligentă, lubrifiere variabilă și sisteme de răcire separate.

Anterior, Toyota avea cel mai eficient motor termic de producție, cu aproximativ 41%. Ca o comparație, propulsoarele ultra-eficiente de Formula 1 funcționează cu o eficiență termică de aproximativ 50%.

De asemenea, a fost îmbunătățită și bateria, care acum oferă cu 15,5% mai multă densitate de energie. Încărcarea AC a fost actualizată de la 3,3 kW la 6,6 kW, iar cu un încărcător DC, sistemul se poate încărca de la 30 la 80% în 21 de minute.

Toate aceste îmbunătățiri fac ca sistemul DM-i PHEV de la BYD să aibă un consum de carburant de doar 2,9 litri/100 km și o autonomie de circa 2.100 kilometri. Modelele care folosesc bateria de 10,08 kWh pot parcurge 80 de kilometri cu o singură încărcare, iar cele care sunt echipate cu bateria de 15,78 kWh au o autonomie pur electrică de 120 kilometri.

Cele două modele care primesc în premieră acest sistem de propulsie DM-i de a cincea generație sunt BYD Qin L DM-i și BYD Seal 06 DM-i. Cea mai accesibilă versiune pornește pe piața din China de la echivalentul a 12.635 de euro, iar versiunea de top costă echivalentul a 17.735 de euro.

Sursa: BYD via Carscoops

Articole similare

Test drive Dacia Jogger SL Extreme – Reîncarnare dogmatică

Filip Sîrbu

Smart Concept #5 prefigurează primul SUV electric de clasă medie al mărcii

Mihai Morcovescu

Waymo prezintă un robotaxi fără volan realizat în colaborare cu chinezii de la Zeekr

Darius Pana