AUTOpro
Generale Stiri

Bovensiepen Zagato este noul Grand Tourer al familiei care a creat Alpina

După ce drepturile asupra mărcii Alpina au fost preluate integral de BMW, în 2022, familia Bovensiepen revine pe scena auto cu un brand propriu.

Prima sa creație, Bovensiepen Zagato, un coupe de serie extrem de limitată, a fost prezentată în cadrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Noul Bovensiepen Zagato este bazat pe sportiva BMW M4

Bovensiepen

Caroseria noului Bovensiepen Zagato este realizată aproape integral din fibră de carbon și poartă semnătura centrului de design Zagato.

Din punct de vedere vizual, noul Grand Tourer (GT) se aseamănă cu BMW M4. Modelul se distinge printr-o bară față puternic sculptată, linii fluide și o grilă de mari dimensiuni, care elimină clasica formă de rinichi. Spatele primește stopuri restilizate și un difuzor agresiv, în timp ce jantele forjate de 20 inch completează aerodinamica noului GT. Plafonul „double-bubble” este fix, nu pliabil ca la M4 Cabriolet, și este fabricat din carbon.

Sub capota noului GT a fost montat un propulsor S58 de 3,0 litri twin-turbo, care dezvoltă 611 CP și 700 Nm de cuplu. Resursele sunt suficiente pentru ca sprintul 0-100 km/h să se realizeze în 3,3 secunde. Viteza maximă declarată este de 299 km/h. La fel ca la M4 xDrive, tuterea este livrată prin intermediul unei transmisii automate cu opt trepte și a unui sistem de tracțiune integrală.

Pentru a se ridica la nivelul pretențiilor unui GT premium, Bovensiepen a lucrat cu Bilstein la un set de amortizoare adaptive, care oferă moduri de rulare Comfort, Sport și Sport Plus. În spate există un sistem de evacuare Akrapovič din titan, care reduce masa mașinii cu aproximativ 40 % comparativ cu sistemul standard de pe M4. În plus, amplifică sunetul motorului cu şase cilindri.

250 de ore de asamblare manuală

Fiecare exemplar necesită peste 250 de ore de asamblare manuală şi include mai bine de 400 de componente specifice. Procesul de fabricație are loc în noua uzină din orașul german Buchloe. Producţia va fi „strict limitată”, potrivit reprezentanților mărcii, iar cota exactă şi preţurile vor fi comunicate spre finalul anului. Primele livrări sunt programate pentru trimestrul al II-lea din 2026.

Prin această colaborare, Bovensiepen îşi propune să devină un reper în segmentul GT-urilor coachbuilt, iar Zagato îşi consolidează relaţia istorică cu BMW, începută încă din anii ’50. Pentru pasionaţi, modelul reprezintă o alternativă foarte rară la coupe-urile de serie, combinând precizia tehnică germană cu eleganţa italiană.

Într-o epocă în care electrificarea domină titlurile, Bovensiepen Zagato aduce un tribut motorizării clasice cu şase cilindri, dar o ambalează într-un ambalaj futurist. În acest fel, arată că încă mai există piaţă pentru maşini construite „ca pe vremuri”, în serii atât de mici încât fiecare model devine, practic, unicat.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Fiat a fost cea mai bine vândută marcă din grupul Stellantis în primele șase luni din 2023

Mihai Morcovescu

Hyundai a publicat o nouă imagine oficială cu viitorul Ioniq 6 N

Mihai Morcovescu

Kia Niro EV – o nouă stea în constelația electrică Kia

Filip Sîrbu