Reprezentanții companiei BMW au anunțat oficial că producția de motoare cu ardere internă la principala uzină din Germania a fost oprită.
Unitatea de producție din Bavaria se va concentra pe producția de automobile electrice și sisteme de propulsie pentru acestea.
BMW va muta producția de motoare termice în Austria și în Mara Britanie
BMW a anunțat această mișcare încă din noiembrie 2020, iar ultimul motor termic produs la uzina din München la 10 noiembrie a fost un propulsor V8. Astfel, după 60 de ani de producție de motoare, acesta este un punct de cotitură pentru Bayerische Motorenwerke, potrivit Electrive, care citează publicația germană BR24.
Astfel, cei 1.200 de angajați ai fabricii care au lucrat anterior în construcția de motoare vor fi acum recalificați și dislocați în alte zone. Fie la uzina din München, fie în alte locații ale mărcii. Unitatea de producție din Bavaria se va concentra de acum încolo exclusiv pe producția de automobile electrice și de sisteme de propulsie pentru acestea.
Odată cu reorganizarea fabricii principale din München, rețeaua de producție bavareză a BMW pentru mașini electrice capătă un nou contur. Noul i4 este deja construit la München, iar din 2025 va fi produsă aici noua serie de modele BMW Neue Klasse. În același timp, iX , i7 și i5 sunt asamblate în Dingolfing.
De asemenea, SUV-urile electrice iX1 și iX2 sunt construite în Regensburg, iar alte fabrici sunt implicate la rândul lor în producția de componente. În aceste condiții, toate propulsoarele convenționale ale mărcii vor fi de acum produse la uzina Steyr din Austria și la cea din Hams Hall, în Marea Britanie.
BMW nu a decis când va renunța definitiv la motoarele termice. Marca bavareză crede că nu va fi posibil ca cei mai mulți producători de automobile să devină electrici din 2030. Din acest motiv, BMW va continua să ofere motoare termice pe mașinile sale atâta timp cât va cere piața.