AUTOpro
Generale Green car Stiri

Audi e-tron GT a primit un facelift: până la 925 CP și 609 km autonomie

Germanii de la Audi au publicat detaliile și imaginile oficiale referitoare la versiunea actualizată a modelului electric de performanță e-tron GT.

Acesta va fi disponibil în trei versiuni cu până la 925 CP.

Audi e-tron GT facelift a primit actualizări estetice subtile

Audi

Audi e-tron GT a fost lansat oficial în 2021. Cu toate acestea, spre deosebire de fratele de grup Porsche Taycan GT, modelul din Ingolstadt se vinde destul de moderat. Astfel, de la începutul anului au fost comercializate doar aproximativ 2.000 de unități comparativ cu cele 40.000 din 2023.

Acum, însă, au fost aplicate o serie de optimizări în materie de performanță, baterie, putere de încărcare, dar și la nivelul șasiului. În plus, există și unele modificări subtile la interior, care constau într-un volan redesenat, scaune noi, ornamente din lemn și microfibră Dinamica.

Opțional este disponibil un plafon din sticlă, care devine opac prin simpla apăsare a unui buton datorită tehnologiei PDLC (Polimer-Dispersed Liquid Crystal). Exteriorul, însă, a fost ușor revizuit. Cea mai importantă noutate se regăsește la spate, unde a fost montat un difuzor reproiectat.

Baterie nouă de 97 kWh și viteză de încărcare de până la 320 kW

De asemenea, există noi versiuni: S e-tron GT, RS e-tron GT și RS e-tron GT Performance. Prima dintre acestea oferă 680 CP și un sprint 0-100 km/h de 3,4 secunde, a doua vine cu 857 CP și un sprint 0-100 km/h de 2,8 secunde), în timp ce vârful de gamă dezvoltă 925 CP. De altfel, acesta din urmă este cel mai puternic Audi de serie produs vreodată. Repriza 0-100 de km/h se realizează în 2,5 secunde, iar viteza de top este de 250 km/h.

Audi e-tron GT folosește acum o baterie nouă, cu o capacitate netă de 97 kWh. Aceasta promite o autonomie maximă de până la 609 kilometri. Viteza maximă de încărcare a crescut la 320 kW, ceea ce înseamnă că acumulatorul se poate încărca de la 10 la 80% în doar 18 minute. Totodată, în zece minute, bateria se încarcă pentru o autonomie de 280 de kilometri. În plus, direcția, suspensia pneumatică și frânele au fost și ele îmbunătățite.

Pe piața din Germania, noul Audi e-tron GT pornește de la 126.000 de euro, pentru versiunea S. Un RS e-tron GT costă de la 147.500 de euro, iar RS e-tron GT Performance are un preț de start de 160.500 de euro.

Sursa: Audi

Articole similare

Noul Jeep Avenger 4xe: motor mild-hybrid de 136 CP și tracțiune 4×4 adaptivă

Mihai Morcovescu

Dacia a deschis comenzile pentru noul Spring. Modelul electric costă de la 10.990 de euro

Mihai Morcovescu

Ford E-Transit Custom – catalizatorul revoluției electrice pentru micii întreprinzători

Filip Sîrbu