AUTOpro
Generale Industrie Stiri

APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în ianuarie cu peste 19%

Potrivit celor mai noi date publicate de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor Auto), după evoluția din lunile anterioare, ianuarie 2025 vine cu o scădere de 19,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi față de decembrie 2024.

În același timp, se înregistrează și o diminuare de 10,4% comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut.

APIA: segmentul SUV-urilor este lider de piață cu o cotă de 46,6%

APIA

Așa cum știți, APIA prelucrează lunar datele referitoare la înmatriculările raportate de DGPCI (fostul DRPCIV). Este singura organizație din România care realizează atât diferențierea pe motorizări, cât și o realocare a vehiculelor pe care DGPCI le încadrează la autoturisme, deși acestea au de fapt scop comercial, la categoriile vehiculelor comerciale aferente. Din acest motiv pot apărea mici diferențe între totalurile raportate în statisticile APIA și rapoartele altor organizații din industrie, lucru necesar însă pentru a oferi o imagine exactă a realităților din piață.

Autoturismele, care reprezintă aproximativ 88% din totalul pieței, au înregistrat în ianuarie un volum de 11.823 unități, cu 5,9% mai puțin față de aceeași lună din 2024. În ceea ce privește segmentarea pe clase se observă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:

  • Clasa A: +3,1%
  • Clasa B: +8,2%
  • Clasa C: -2,2%
  • Clasa D: -53,5%
  • Clasa E: +27,1%
  • Clasa F: +16,3%
  • SUV-uri: -7,2%

Potrivit aceluiași raport APIA, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 46,6%, în scădere cu 7,2%. Pe locurile următoare se află Clasa C cu o cotă de 27,3%, în scădere cu 2,2%, și Clasa B cu o cotă de 15%, în creștere cu 8,2% față de cota deținută în luna ianuarie a anului trecut.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna ianuarie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild-hybrid benzină înregistrează o creștere de 0,1% față de perioada similară din 2024, ajungând, astfel, la o pondere de 59,5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de 39% și dețin o cotă de 9,8% din total.

Cum se prezintă piața automobilelor electrificate

Pe de altă parte, autoturismele electrificate, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în prima lună a anului 2025, o cotă de piață de 30,5%, care depășește cu 20,7% cota deținută de dieseluri (n.n. – categoria diesel include și motorizările mild-hybrid diesel).

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 9,8% din piață, în luna ianuarie a anului 2025, față de ianuarie 2024, când reprezentau 12,9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 5%, față de ianuarie 2024, când reprezentau 4,6%.

Vehiculele comerciale ușoare și minibus au înregistrat în prima lună a anului o scădere de 33,6% față de ianuarie 2024, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o scădere de 33,8%. Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în prima luna a anului 2025, un volum de 231 unități față de 73 unități comparat cu luna ianuarie a anului trecut. Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează o scădere de 32,7% față de ianuarie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de 26,7%.

Sursa: APIA

Articole similare

Zetsche renunță la postul de președinte la Daimler

Mahindra oprește investițiile în marca Ssangyong

administrator_autopromag

Volvo va lansa până în 2026 zece modele noi și actualizate

Mihai Morcovescu