AUTOpro
Generale Green car Stiri

Alfa Romeo ar putea lansa în 2027 un SUV electric de mari dimensiuni

Producătorul italian de automobile Alfa Romeo intenționează să lanseze un nou SUV pur electric de mari dimensiuni .

Acesta ar urma să își facă debutul până la sfârșitul anului 2027 ca rival direct pentru Porsche Cayenne.

Viitorul SUV electric Alfa Romeo va fi dezvoltat pe platforma STLA Large

Alfa Romeo

În acest an, Alfa Romeo a dezvăluit noul său crossover Junior. Acesta este cel de-al patrulea model din actualul portofoliu alături de sedanul Giulia și de SUV-urile Tonale și Stelvio. Italienii nu se opresc aici și intenționează să adauge un al cincilea model în decursul anului 2027.

Șeful mărcii, Jean-Philippe Imparato, a confirmat pentru publicația britanică Autocar că marca peninsulară va aproba până la finalul acestui an dezvoltarea unui nou SUV de dimensiuni mari pur electric. Acesta ar urma să fie un rival pentru Porsche Cayenne.

Potrivit sursei citată, viitorul SUV cu emisii zero va fi construit pe arhitectura STLA Large dezvoltată de Grupul Stellantis din care face parte și Alfa Romeo. Această platformă permite încărcare ultra-rapidă și poate găzdui o gamă de motoare de mare putere, precum și baterii de mare capacitate.

„Întrebarea care se pune este dacă trebuie să urcăm în segment, iar pentru mine răspunsul este da. Avem totul, și anume platformă, motoare și software. Putem să împingem limitele la maximum, iar eu dețin câteva schițe de design care sunt foarte bune”, a declarat Imparato.

Alfa Romeo ar putea lansa un hatchback compact

Cu toate acestea, dezvoltarea noului SUV electric premium va depinde de o serie de factori, inclusiv evoluția procesului de electrificare în America de Nord, potențialul pieței chineze și profilul pieței europene a SUV-urilor de segment E.

În cazul în care lucrurile nu evoluează în direcția dorită, Alfa Romeo are o alternativă. Astfel, constructorul italian se gândește să lanseze un hatchback de clasă compactă, care ar putea fi un succesor pentru modelul Giulietta, care a fost produs timp de un deceniu (2010-2020).

„Dacă sunt o marcă premium și nu sunt în segmentul E, atunci ce fac? Alternativa este să revenim la un hatchback de clasă C, pentru că avem de toate: compact, sedan, SUV compact, SUV de clasă D. Deci întrebarea care se pune este: în sus sau în jos?”, a mai spus șeful Alfa Romeo.

Sursa: Autocar

Articole similare

Mașina Anului 2021 în România

Gabi Gogiu

Carlos Ghosn, arestat la Tokyo sub suspiciunea de fraude fiscale

Citroen Ami a împlinit 4 ani: cvadriciclul electric primește o serie de actualizări

Mihai Morcovescu