AUTOpro
Test drive

Transformare japoneză

Honda Crossrunner este o motocicletă japoneză din clasa sport touring. Are un motor V4 de 782 cmc, ce produce 102 CP și un cuplu de 72.8 Nm. Până acum nimic spectaculos, dar această motocicletă are foarte multe lucruri de arătat.

Ca aspect, motocicleta japoneză este redusă în dimensiuni, are linii simple și fluide. În partea din spate ne-a încântat bascula monobraț, iar un element subtil de design, tot pe placul nostru, a fost micuțul cioc din carenajul frontal. Bordul este complet digital, în timp ce șaua este realizată dintr-o singură bucată.

Motorul ne încântă cu un sunet gros specific configurației V4 a cilindrilor, iar poziția în șa este plăcută și naturală fără să fie supuși efortului umerii și genunchii.

Caracter aparte

Motorul V4 de 782 cmc este fascinant. Sună foarte armonios, cu o tonalitate groasă și trage cu simț de răspundere și susținut chiar de la turații joase. Însă, adevăratul caracter și-l arată după 7.000 rpm. Atunci suntetul devine mult mai ascuțit și mai răsunător. Cei 102 CP la 10.000 rpm încep să se facă simțiți, iar cuplul maxim de 72.8 Nm la 9.500 rpm accelerează motocicleta hotărât până spre capacitățile ei maxime.

Practic, Honda Crossrunner este o altă motocicletă după 7.000 rpm. Caracterul ei se transformă dintr-un tourer într-o sportivă cu pretenții de circuit.

Transmisia este manuală cu 6 trepte, iar finală prin lanț. Schimbătorul de viteze este precis, iar fiecare selectare a treptelor de viteză se face ușor și rapid. Ambreiajul este umed și fiind acționat hidraulic nu supune degetele la efort. Este o reală plăcere să schimbi treptele de viteză, iar împreună cu motorul V4, Honda Crossrunner te îndeamnă la accelerație și la viraje.

DSC_0216
Honda Crossrunner oferă o experiență de pilotaj plăcută și relaxantă. Însă, pentru un comportament sportiv, tot ce trebuie să faceți este să răsuciți la maxim manșonul de accelerație

Cu siguranță, pentru un comportament sportiv, aceste reprize de accelerație trebuiesc ținute în frâu cu un sistem de frânare pe măsură. Inginerii de la Honda au folosit etrierele Nissin pentru o frânre eficace, iar ca rezultatele să fie cele mai bune, japonezii au echipat motocicleta cu sistemul Combined ABS. Astfel, riderul nu trebuie să-și facă griji atunci când frânează, decelerarea fiind puternică indiferent dacă suprafața de rurale este alunecoasă.

Pe noi ne-a încântat foarte mult modul în care acest sistem specific Honda lucrează. În primul rând nu intervine imediat cum am apăsat maneta de frână, iar intervenția este subtilă și foarte eficace. Mai mult, senzorii distribuie forță de frânare și pentru spate, în funcție de situație. Astfel, Crossrunner are o stabilitate foarte bună pe perioada de frânare.

Agilitate de sportivă

Cele 240.4 kilograme cât reprezintă greutatea motocicletei nu se fac deloc simțite. Schimbarea de direcție este rapidă și se realizează cu ușurință, fără să se depună efort. Honda Crossrunner este o motocicletă mai mult sport decât touring. Iar acest lucru nu este susținut numai de minunatul motor V4. Încă un factor vine și ne spune că japonezei îi plac curbele. Iar acest factor îl reprezintă suspensiile.

Pentru față avem o furcă telescopică cu o cursă de 108 mm ale cărei reglaje sunt relativ dure. Pe spate găsim un amortizor Pro-Link HMAS cu gaz, cu preîncărcare ajustabilă în 7 trepte și o cursă de 119 mm. Suspensia lucrează armonios și absoarbe eficient denivelările asfaltului, dar de îndată ce acestea devin mai pronunțate, furca începe să-și arate tendințele sportive, fiind destul de dură.

DSC_0186

Parbrizul este foarte bine realizat, iar aerodinamica acestuia protejează motociclistul de vânt și după ce viteza depășește cotele de autostradă. Rezervorul are un volum maxim de 20.5 litri cu rezerva inclusă, iar aceste cifre sunt suficiente ca autonomia să depășească 200 de kilometri în regim mixt și cu destule abuzuri ale manșonului de accelerație.

Noi nu putem decât să-i felicităm pe japonezi pentru faptul că au realizat o motocicletă care se descurcă bine și în regim sportiv și care are și caracteristici de touring. Astfel, nu ne rămâne decât să-i rugăm pe cei de la Honda să construiască mai multe motociclete cu motor V4.

 

Text: Cosmin Voicu

Foto: Cristi Ionescu, Cosmin Voicu

 

Date tehnice:

 

Honda Crossrunner

 

Motor: 4 cilindri în V la 90 de grade, 4 timpi, 782 cmc

Putere: 102 CP @ 10.000 rpm

Cuplu: 72.8 Nm @ 9.500 rpm

Alimentare: tip PGM-FI-Injecţie electronică

Transmisie: manuală în 6 trepte, transmisie finală prin lanț cu O-ring

Ambreiaj: umed, multi-disc, acționat hidraulic

Cadru: de tip Diamond, fabricat din aluminiu

Suspensie față: furcă telescopică (43mm), cursă 108 mm

Suspensie spate: amortizor Pro-Link HMAS cu gaz, cu preîncărcare ajustabilă (7 trepte), cursă 119 mm

Frâne faţă: dublu disc 296 mm, hidraulic, etrier 3 pistoane, C-ABS

Frâne spate: disc 256 mm, hidraulic, etrier 2 pistoane, C-ABS

Viteză maximă: 200 km/h

Capacitate rezervor: 20,5 litri (inclusiv rezerva)

Consum carburant: 6,3 l/100 km.

Înălţime şa: 816 mm

Masă proprie: 240.4 kg

Preț: 11.490 euro cu TVA

 

Articole similare

Test drive Mazda CX-60 PHEV – Punct. Și de la capăt.

Filip Sîrbu

Test drive Dacia Jogger SL Extreme – Reîncarnare dogmatică

Filip Sîrbu

TEST Volkswagen Passat – Ucigașul de piețe

Stan Robert