AUTOpro
Test drive Teste in premiera

Seat Ibiza facelift – Scufița Roșie

Seat Ibiza facelift ne-a făcut zilele mai senine prin spiritul său caliente și sângele latin, care fierbe acum mai mult ca niciodată, grație noutăților cu care ibericii și-au înzestrat cel mai mic hatch din gamă.

După peste 6 milioane de unități vândute în cele 3 decenii de carieră, a venit timpul ca cea de-a cincea generație a hatch-ului Ibiza să beneficieze de un binemeritat facelift. Cu multă îndrăzneală și un strop de spirit latin, noua Ibiza rămâne fidelă jovialului limbaj de design introdus în 2017, peste care s-au așternut însă câteva straturi bune de evoluție iberică.

Evoluția subtilă din punct de vedere estetic își face imediat simțită prezența la primul contact cu partea frontală a automobilului spaniol, dominată de noile faruri cu tehnologie LED, standard pe toate nivelurile de echipare. Chiar dacă mașina pe care am avut-o pe mână venea cu faruri Eco-LED, nu Matrix LED, ca pe versiunile superioare, nu am simțit în vreun moment nevoia de mai mult, sistemul de iluminare oferind o vizibilitate excelentă pe timp de noapte și în condiții meteo potrivnice.

Numele de botez, iscălit cu litere de-o șchioapă pe hayon-ul cu decupare generoasă, aduce o binemeritată notă de prospețime părții posterioare. Lipsesc, din păcate, stopurile cu tehnologie LED, care sunt disponibile doar opțional, la pachet cu sistemul de iluminare de top Matrix LED (+1093 euro cu TVA).

Asul din mânecă al facelift-ului este însă habitaclul, care propune o adevărată revoluție tehnologică și tactilă. Planșa de bord vine acum cu materiale mai moi, mai calitative, mai plăcute la atingere și mai aspectuoase ca niciodată, dar și cu o nouă arhitectură, pusă în scenă, printre altele, de noile aeratoare cu formă circulară, care trimit în șomaj tehnic vechile aeratoare dreptunghiulare, triste și bătrânești.

Display-ul sistemului de infotainment este poziționat acum mai sus, într-o manieră floating, fix în raza vizuală a șoferului. Mașina testată de noi venea cu un sistem de infotainment cu ecran de 8,25 inch, compatibil Android Auto și Apple CarPlay (dotare opțională în valoare de 188 euro) , ce ne-a surprins prin grafica excelentă și reacțiile sale mai mult decât fluide. Butoanele fizice, folosite pentru navigarea între diferitele meniuri ale sistemului de infotainment, sunt o alternativă mai mult decât ergonomică la comenzile tactile de pe versiunile superioare cu ecran de 9,2 inch, care îți pot distrage uneori atenția de la ce se întâmplă pe șosea.

Ibiza Style testată de noi avea sub capotă un benzinar de 1 litru TSI cu 3 cilindri, ce dezvoltă 110 CP la 5500 rpm, dar și un cuplu maxim de 200 Nm, disponibil integral între 2000 și 3000 rpm. Despre agilitate, nu avem nimic de reproșat. Motorul își face treaba, mașina este suficient de agilă pentru traiul de zi cu zi, dar și foarte plăcut de condus, mulțumită cutiei DSG cu 7 trepte, cu un comportament impecabil și tranziții extrem de line între treptele de viteză. În ceea ce privește rafinamentul însă, cei 3 cilindri își cer tributul, mai ales la oprirea și pornirea motorului la semafor, când vibrațiile resimțite în habitaclu pot deveni uneori deranjante.

Ibiza testată de noi, în nivelul de echipare Style, are un preț de pornire de 17.463 euro cu TVA, în cazul în care se optează pentru cutia de viteze automată DSG cu 7 trepte. Chiar dacă vorbim de un nivel de echipare intermediar, dotările standard pe care Seat le oferă sunt de-a dreptul spartane, cotiera fiind considerată ca fiind dotare opțională! Un lucru puțin cam straniu pentru o mașină de 17.000 de euro… Cu opționale precum Pachetul Confort, care oferă, în schimbul a 756 de euro, dotări precum climatronic, oglinzi exterioare încălzite și pliabile electric, geamuri electrice și senzor de lumină și ploaie, sau pachetul iarnă, care pune la bătaie scaune încălzite, prețul final al mașinii a urcat până la 19.965 de euro cu TVA. Un bonus de 384 de euro, parte a acțiunii Enjoy Style, a cimentat prețul mașinii la valoarea de 19.581 de euro, cu TVA.

Un preț deloc modic pentru o mașină echipată destul de spartan. Trebuie spus că anumiți competitori direcți ai Ibizei, despre care puteți citi chiar în acest număr al revistei, oferă infinit mai multe dotări și echipamente la o sumă cu mult inferioară celor aproape 20.000 de euro ceruți de iberici pentru o mașină fără cotieră…

Articole similare

Test drive Peugeot e-208 – Colț alb

Filip Sîrbu

Opel Insignia 2.0 CDTI – O voce matură

Test drive în premieră Caselani Type HG – Frumusețe rară

Filip Sîrbu

Leave a Comment