AUTOpro
Test drive Generale

Dacia Sandero Stepway CVT – confort mioritic

După o (mult prea) lungă așteptare, Dacia Sandero Stepway primește în sfârșit o automată ”pe bune”. O opțiune demnă de luat în seamă, pe care v-o recomandăm cu toată încrederea. Iată de ce!

Dacia Sandero Stepway CVT are un portofoliu foarte interesant. În noua organigramă a familiei Sandero/Logan, Dacia Sandero Stepway s-a metamorfozat dintr-o simplă versiune de Sandero într-un model de sine stătător, lucru scos cel mai bine în evidență de capota nervoasă, dezvoltată special pentru Sandero Stepway, dar și de partea frontală, ce diferă radical față de cea a unui Sandero normal.

În rest, scheletul mașinii este identic cu cel folosit de Sandero și Logan, ceea ce înseamnă că avem de-a face cu aceeași platformă CMF-B, folosită și de modele precum Clio, Captur sau Arkana, care furnizează o remarcabilă notă de rafinament și siguranță noului Sandero Stepway. Care, apropo, este mult mai cocoțat decât vechea generație, garda la sol de 201 mm fiind cu 30 mm mai mare decât cea a generației precedente!

Cu o gardă la sol care face de rușine chiar și câteva SUV-uri cu pretenții, Sandero Stepway a ajuns să bată chiar la ușa fratelui mai mare Duster, care are o gardă la sol cu doar 15 mm mai mare! Nu doar garda la sol bate la ușa segmentelor superioare, ci chiar și ampatamentul de 2604 mm, cu doar 30 mm mai mic decât al unui VW Golf, regele neîncoronat al hatchback-urilor de segment C, mai lung cu 185 mm decât hatch-ul autohton.

Inginerii care au proiectat noul Sandero Stepway au pus pe primul loc spațiul pentru pasageri în detrimentul volumului portbagajului, care are totuși o valoare absolut decentă, de 328 de litri. Oferta mai mult decât generoasă de spațiu se desăvârșește acum, pentru întâia oară în istorie, și cu o cutie automată ca la carte. Dacia s-a decis să renunțe la cutia robotizată Easy-R în favoarea unei cutii automate CVT, prezentă în premieră pe un model al mărcii autohtone vândut pe piața europeană.

Ca să fim și un pic cârcotași, am putea spune că am fi preferat cutia de viteze automată EDC cu dublu-ambreiaj, însă vă spunem cu mâna pe inimă că CVT-ul Dacia se ridică fără probleme la înălțimea EDC-ului, chiar dacă pare greu de crezut la prima vedere. Cutia schimbă excelent, fără prea multe ezitări, iar crawling-ul (deplasarea mașinii atunci cutia este în D și pedala de frână este eliberată) destul de vioi este de mare ajutor în mediul urban, mai ales celor care vor face trecerea de la o cutie de viteze manuală, tranziția fiind una foarte lină și naturală.

Într-adevăr, cutia CVT, din pricina randamentului scăzut, penalizează cu 0,5 l/100 km consumul de combustibil, însă credeți-ne pe cuvânt, merită fiecare bănuț, mai ales dacă v-ați săturat să mestecați în mămăligă. Cutia CVT lovește nu doar în consum, ci și în dinamica mașinii, Sandero Stepway CVT fiind cu 2,2 s mai lent în sprintul până la 100 km/h decât un Sandero Stepway cu cutie manuală, viteza maximă fiind la rându-i cu 9 km/h mai mică.

Din păcate, trecerea la ”regimul” CVT a dus și la o scădere a cuplului maxim al motorului, care ajunge la doar 142 Nm, față de 160 Nm în cazul versiunii cu cutie manuală cu 6 trepte. Din fericire, cei 142 Nm sunt disponibili pe o plajă mult mai largă de turații, între 1750 și 4500 rpm, față de cei 160 Nm, disponibili integral doar între 2100 și 3750 rpm.

În realitate, aceste cifre își pierd rapid din relevanță, având în vedere că potențialii clienți Sandero Stepway CVT cu siguranță nu își vor lua mașina pentru a participa curse de drag racing sau alte activități similare. Aceștia vor mai degrabă o mașină care să le ofere confort, spațiu și cât mai multă versatilitate. Lucruri pe care Sandero Stepway CVT reușește să le ofere cu brio, fără prea mult efort!

Trecerea la un regim cu doar două pedale vine însă cu un preț pe măsură. Cel mai ieftin model Dacia Sandero Stepway CVT pleacă de la 13.650 de euro în nivelul de echipare bază Essential și poate ajunge până la 14.550 euro, preț corespunzător nivelului de echipare de top Confort. Față de versiunea cu cutie manuală, modelul cu CVT vă va scoate din buzunar fix 1100 de euro în plus, sau 800 de euro în plus, dacă este să ne raportăm la versiunile GPL.

Mașina noastră de test mai avea însă și câteva dotări opționale, cum ar fi jantele de aliaj Mahalia (+250 de euro), sistemul Media Nav (+100 de euro) sau pachetul Confort 1 (care include, în suma de 450 de euro, frâna de parcare asistată electric, cardul mâni libere, precum și scaunul șoferului reglabil pe înălțime), care au ridicat prețul final al mașinii până la 16.340 de euro. Semnificativ mai mare decât cel al vechii generații, cu care nu prea mai există termen de comparație, având în vedere infuzia de tehnologie, know-how mioritic și confort adusă de noua generație Sandero Stepway.

Cu programul Rabla, prețul unui Sandero Stepway CVT complet echipat ajunge la 14.825 de euro cu TVA. Un preț mai mult decât onest pentru un crossover în adevăratul sens al cuvântului, cu o gardă la sol generoasă, o cutie automată mai mult decât decentă și un design mai aventurier ca niciodată. Go Dacia!

Articole similare

CES 2024: LG Alpha-abla Concept este un vehicul ce poate fi transformat într-un cinematograf pe roți

Mihai Morcovescu

Noul MINI a fost surprins necamuflat

Programul Rabla Local 2023 începe azi, 31 iulie. Câți bani vor primi proprietarii pentru casarea unei mașini?

Mihai Morcovescu

Leave a Comment