AUTOpro
Stiri

Tesla a primit aprobarea Chinei pentru a produce mașini cu baterii de 1,6 milioane km

CATL

Producătorul american Tesla a primit aprobarea guvernului chinez pentru a produce Tesla Model 3 cu noile baterii cu fosfat de litiu-fier, o nouă tehnologie care permite o fiabilitate mult mai mare a bateriilor.

Așa cum AUTOpro vă anunța nu demult, Tesla se află în pole-position pentru a introduce o nouă generație de baterii, mult mai fiabile, care vor elimina anxietatea legată de uzura relativ rapidă a acestora. Partenerul Tesla în această afacere este CATL (Contemporary Amperex Technology), cel mai avansat producător de baterii din lume, care are în portofoliu nume mari ale industriei auto: Daimler, BMW, Volkswagen, Toyota, Ford, Volvo și, evident, Tesla.

Producătorul american a obținut recent aprobarea guvernului chinez pentru a produce, la uzina de lângă Shanghai, Tesla Model 3 cu baterii cu această tehnologie (LFP), conform Automotive News. Trebuie menționat faptul că această uzină din China este singura uzină operațională pe care Tesla o deține în afara Statelor Unite. Totuși, zilele trecute, Elon Musk a vizitat un sit industrial din Marea Britanie, ceea ce a dus la speculații privind planurile unei a doua uzine europene Tesla, după cea din Germania, aflată în construcție.

Noua tehnologie a bateriilor cu fosfat de litiu-fier are marele avantaj de a elimina cobaltul, cel mai scump metal din componența actualelor baterii litiu-ion. Ca urmare, se așteaptă o reducere a prețului bateriilor și, implicit a mașinilor electrice. Totuși, atunci când a anunțat noua generație de baterii LFP, Președintele CATL, Zeng Yuqun, a afirmat că acestea sunt cu 10% mai scumpe decât bateriile actuale. Yuqun nu a menționat însă în nici un moment Tesla ca fiind partenerul de dezvoltare a acestor baterii și nu a indicat nici un alt producător printre partenerii de discuție.

Principalul avantaj al bateriilor LFP constă în capacitatea lor de a putea fi utilizate 1.000.000 mile (1,6 milioane km) sau 16 ani, dar și de permite reducerea rapidă a prețului bateriilor și, implicit, mașinilor electrice. Prin comparație, majoritatea producătorilor de mașini electrice din prezent, garantează bateria pentru o utilizare de 8 ani sau 160.000 km (pentru 70% din capacitate).

Nu întâmplător, ieri, acțiunile Tesla au depășit pentru prima dată valoarea de 1.000 dolari/unitate, cu un vârf de 1.029 dolari, ceea ce a trimis producătorul pe primul loc în lume, dintre producătorii auto, cu o capitalizare de 190 miliarde de dolari.

Articole similare

Volkswagen și Rivian au primit undă verde pentru a înființa o companie mixtă

Mihai Morcovescu

Piëch Automotive angajează lideri de la BMW, Porche și Tesla

administrator_autopromag

În Franța, Dacia se prăbușește odată cu întreaga piață auto

Robert Stan

Leave a Comment