AUTOpro
Stiri

Tesla a primit aprobarea Chinei pentru a produce mașini cu baterii de 1,6 milioane km

Producătorul american Tesla a primit aprobarea guvernului chinez pentru a produce Tesla Model 3 cu noile baterii cu fosfat de litiu-fier, o nouă tehnologie care permite o fiabilitate mult mai mare a bateriilor.

Așa cum AUTOpro vă anunța nu demult, Tesla se află în pole-position pentru a introduce o nouă generație de baterii, mult mai fiabile, care vor elimina anxietatea legată de uzura relativ rapidă a acestora. Partenerul Tesla în această afacere este CATL (Contemporary Amperex Technology), cel mai avansat producător de baterii din lume, care are în portofoliu nume mari ale industriei auto: Daimler, BMW, Volkswagen, Toyota, Ford, Volvo și, evident, Tesla.

Producătorul american a obținut recent aprobarea guvernului chinez pentru a produce, la uzina de lângă Shanghai, Tesla Model 3 cu baterii cu această tehnologie (LFP), conform Automotive News. Trebuie menționat faptul că această uzină din China este singura uzină operațională pe care Tesla o deține în afara Statelor Unite. Totuși, zilele trecute, Elon Musk a vizitat un sit industrial din Marea Britanie, ceea ce a dus la speculații privind planurile unei a doua uzine europene Tesla, după cea din Germania, aflată în construcție.

Noua tehnologie a bateriilor cu fosfat de litiu-fier are marele avantaj de a elimina cobaltul, cel mai scump metal din componența actualelor baterii litiu-ion. Ca urmare, se așteaptă o reducere a prețului bateriilor și, implicit a mașinilor electrice. Totuși, atunci când a anunțat noua generație de baterii LFP, Președintele CATL, Zeng Yuqun, a afirmat că acestea sunt cu 10% mai scumpe decât bateriile actuale. Yuqun nu a menționat însă în nici un moment Tesla ca fiind partenerul de dezvoltare a acestor baterii și nu a indicat nici un alt producător printre partenerii de discuție.

Principalul avantaj al bateriilor LFP constă în capacitatea lor de a putea fi utilizate 1.000.000 mile (1,6 milioane km) sau 16 ani, dar și de permite reducerea rapidă a prețului bateriilor și, implicit, mașinilor electrice. Prin comparație, majoritatea producătorilor de mașini electrice din prezent, garantează bateria pentru o utilizare de 8 ani sau 160.000 km (pentru 70% din capacitate).

Nu întâmplător, ieri, acțiunile Tesla au depășit pentru prima dată valoarea de 1.000 dolari/unitate, cu un vârf de 1.029 dolari, ceea ce a trimis producătorul pe primul loc în lume, dintre producătorii auto, cu o capitalizare de 190 miliarde de dolari.

Articole similare

Ford și Volkswagen au definit scopul alianței: gama de vehicule comerciale va fi comună

Robert Stan

Volvo anunță că succesorul electric al lui XC90 se va numi EX90 și va fi cel mai sigur model din istoria mărcii (cu video)

Mihai Morcovescu

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia: „Stați liniștiți, Dacia va rămâne Dacia!”

Mihai Morcovescu

Leave a Comment