Vedeta din acest an a mărcii Volkswagen, electricul ID.3, întâmpină mari probele de producție care amenință chiar lansarea programată pentru această vară, scrie presa germană. Cauza este dezvoltarea „prea grăbită” a sistemului software.
Revista germană Manager Magazin a dat publicității un articol în care susține că Volkwagen se confruntă cu mari probleme în procesul de producție al lăudatului model ID.3 care este programat pentru lansarea pe piață în această vară.
Conform jurnaliștilor, problemele provin din arhitectura de bază a software-ului utilizat de ID.3, acesta fiind dezvoltat „prea grăbit”. În prezent, multe dintre elementele sistemului de comandă și control nu se înțeleg între ele, ceea ce duce la dificultăți și chiar abandonarea unor echipamente încercându-se găsirea altora. Problemele au fost identificate de șoferii mașinilor de test, unii menționând chiar și 300 de erori pe zi.
În acest context, mii de tehnicieni încearcă să rezolve problema, la Wolfsburg având loc zilnic ședințe între șefii grupului german și ingineri. Manager Magazin susține că la unele dintre acestea sunt invitați specialiști ai furnizorilor și că, de multe ori, chiar și CEO-ul Herbert Diess este prezent pentru a înțelege cu exactitate situația. Deocamdată, oficialii Volkswagen nu au confirmat informația.
Volkswagen ID.3 este considerat un rival puternic al Tesla Model 3 și precursorul unei întregi linii de produse electrice ale grupului. După lansarea lui ID.3 sunt programate pentru lansare alte 70 de vehicule electrice Audi, Skoda, Seat și Volkswagen, toate având aceeași arhitectură tehnică, MEB.
Oficialii germani consideră Volkswagen ID.3 la fel de important în istoria mărcii ca și modelele Beetle sau Golf, iar Herbert Dies a anunțat deja că aceasta este mașina care va duce „mobilitatea electrică de la nișă la producția de masă”.
Încă din decembrie presa germană a scris că grupul din Wolfsburg întâmpină mari probleme în dezvoltarea modelului ID.3 și că, încă de pe atunci, circa 20.000 de vehicule au fost produse fără a li se instala programul de comandă. Oficialii Volkswagen menționau la acea dată că soft-ul va fi instalat ulterior, imediat după remedierea problemelor.