AUTOpro
Stiri

Nou plan al Alianței Renault – Nissan: Cele două companii își împart responsabilitățile asupra produselor

Renault - Nissan

Alianța Renault – Nissan a dat astăzi publicității detaliile unui nou plan de activitate care implică schimbări majore atât în Europa cât și în celelalte piețe ale lumii.

Într-o conferința desfășurată în această dimineață, oficialii grupului Renault au anunțat că „partenerii din cadrul Alianței vor utiliza schema «leader-follower» pentru a spori eficiența și competitivitatea produselor și tehnologiilor”.

Conform noului plan de afaceri, fiecare membru al Alianței este de referință în diferite regiuni, acționând ca o poartă de acces și ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor.

Groupe Renault, Nissan Motor Co., Ltd. și Mitsubishi Motors Corporation, membrii uneia dintre cele mai importante alianțe din domeniul auto la nivel mondial, au anunțat și mai multe inițiative ca parte a noului model de cooperare în afaceri pentru a spori competitivitatea și rentabilitatea celor trei companii partenere.

Companiile membre intenționează să valorifice anumite beneficii existente ale Alianței în domenii precum achizițiile comune, prin utilizarea pozițiilor de leadership și a punctelor forte la nivel geografic, pentru a sprijini dezvoltarea comercială a partenerilor.

„Alianța reprezintă un parteneriat strategic și operațional unic în domeniul auto și ne oferă un avantaj puternic în peisajul auto mondial, aflat într-o continuă schimbare. Noul model de afaceri va permite Alianței să valorifice la maximum activele și performanțele fiecărei companii, având totodată ca fundație culturile și moștenirile acestora. Cele trei companii care fac parte din Alianță vor acoperi toate segmentele de vehicule și tehnologiile aferente, în toată lumea, în beneficiul fiecărui client, crescând în același timp competitivitatea, rentabilitatea durabilă și responsabilitatea socială și de mediu,” a declarat Jean-Dominique Senard, președintele Consiliului de Administrație al Alianței și al Groupe Renault.

Conducerile celor trei companii au aprobat principiile schemei „leader-follower” pentru vehicule, în cadrul cărora vor coopera cu scopul:

• de a continua să promoveze strategia de standardizare a Alianței, de la platforme la caroserii;
• pe segmentul de produs, de a se concentra pe un vehicul-mamă (vehiculul principal) și pe vehicule-surori concepute de leader, cu sprijinul echipelor de followers;
• de a se asigura că vehiculele leader și follower pentru fiecare marcă sunt produse utilizând cea mai competitivă configurație, inclusiv prin gruparea producției, după caz;
• de a continua să valorifice sinergiile la nivelul produselor în cazul vehiculelor comerciale ușoare, acolo unde modelul leader-follower este deja aplicat.

Conform oficialilor Renault, se estimează că schema „leader-follower” va facilita reduceri de investiții în modele de până la 40% pentru vehiculele integrate pe deplin în schemă. Se anticipează că aceste beneficii vor veni în plus față de sinergiile convenționale care sunt deja asigurate astăzi.

De asemenea, Alianța a aprobat principiul numirii diferitelor părți ale lumii drept „regiuni de referință”, fiecare companie concentrându-se pe regiunile sale de bază, cu scopul de a fi printre cele mai competitive și de a servi drept referință pentru celelalte în procesul lor de creștere a competitivității.

În cadrul acestei părți a schemei, Nissan va fi membru de referință pentru China, America de Nord și Japonia; Renault în Europa, Rusia, America de Sud și Africa de Nord; și Mitsubishi Motors în ASEAN și Oceania.

Fiecare companie devenind compania de referință în regiunile respective, oportunitățile de sinergie vor crește pentru a maximiza partajarea costurilor fixe, precum și pentru a valorifica activele fiecărei companii.

Noutățile din portofoliul companiilor vor urmări schema „leader-follower”, iar vehiculele leader și follower vor fi produse utilizând cea mai competitivă configurație. De exemplu:

• Reînnoirea segmentului C-SUV după anul 2025 va fi condusă de Nissan, în timp ce viitoarea reînnoire a segmentului B-SUV în Europa va fi condusă de Renault.
• În America Latină, platformele de produse B vor fi raționalizate, evoluând de la patru variante la o singură variantă pentru produsele Renault și Nissan. Această platformă va fi produsă în două uzine care produc atât Renault, cât și Nissan.
• În Asia de Sud-Est și Japonia, membrii Alianței vor urmări oportunități în cadrul aceleiași scheme, precum colaborarea kei auto între Nissan și Mitsubishi Motors.

Însumând toate cele de mai sus, aproape 50% dintre modelele Alianței vor fi dezvoltate și produse în conformitate cu schema „leader-follower” până în 2025.

În ceea ce privește eficiența tehnologiei, membrii Alianței vor continua valorificarea activelor existente pentru a se asigura că fiecare companie membră continuă să ia parte la investițiile în platforme, sisteme de propulsie și tehnologii. Acest lucru și-a dovedit eficiența în dezvoltarea motorului și a platformelor și a permis lansarea cu succes a platformei CMF-B pentru Renault Clio și Nissan Juke, precum și a platformei kei pentru Nissan Dayz și Mitsubishi eK Wagon. Platformele CMF-C/D și CMF-EV vor urma în curând.

Schema „leader-follower” va fi extinsă de la platforme și sisteme de propulsie la toate tehnologiile-cheie, pozițiile de leader fiind distribuite astfel:

• Conducere autonomă: Nissan
• Tehnologii conectare auto: Renault va conduce platforma bazată pe Android, iar Nissan în China
• E-body, sistemul de bază al arhitecturii electrico-electronice: Renault
• e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault; CMF-EV ePT – Nissan
• PHEV pentru segmentul C/D: Mitsubishi

Oficialii Renault notează că „noul model de business va permite companiilor membre să își extindă la maximum expertiza și competitivitatea pentru a consolida Alianța în ansamblu, într-un mediu auto global aflat în schimbare radicală”.

Articole similare

Aston Martin aduce la Geneva conceptul electric Lagonda All-Terrain

Dragos Baltateanu

Ce s-a întâmplat cu Sono Sion, automobilul electric alimentat cu energie solară care trebuia să debuteze în 2023

Mihai Morcovescu

Noul Kia EV6, lansat oficial. 510 km autonomie și 0-100 km/h în 3,5 secunde

Florin Amariei

Leave a Comment