La solictarea AUTOpro, oficialii Renault au menționat că stoparea investițiilor în creșterea capacității uzinei Automobile Dacia este confirmată de Clotilde Delbos, CEO-ul interimar al grupului Renault, însă „alte investiții pentru produse noi ar putea fi luate în considerare”.
Grupul Renault, acționarul majoritar al companiei românești Automobile Dacia a anunțat un plan de măsuri menit să ducă la reducerea costurilor fixe. În acest context au fost suspendate inclusiv investițiile în creșterea capacității de producție din România.
Pentru a lămuri detaliile acestui anunț cu privire la România, am solictat oficialilor francezi câteva răspunsuri la întrebări legate de operaținunile grupului Renault în România. Astfel, conform oficialilor companiei care deține în România atât producătorul de vehicule Automobile Dacia cât și centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie (RTR) sau centrul de design de la București, „Clotilde Delbos a confirmat suspendarea proiectelor de creștere a capacității planificate în România. Această decizie a fost deja comunicată în februarie anul trecut”.
Totuși, francezii notează că atunci „când vorbim despre activitățile de inginerie (n.n. – RTR), dorim să folosim mai bine centrele noastre de inginerie din întreaga lume, ceea ce ne va aduce și mai aproape de clienții noștri din întreaga lume”. Prin urmare, deși sindicatele din uzinele franceze au dezvăluit că toate produsele cu valoare adăugată mare vor fi dezvoltate exclusiv în Franța, există proiecte inclusiv pentru centrul de inginerie din România. Din nefericire, cei de la Renault nu au dat detalii privind eventualele noi proiecte care vor fi dezvoltate în România preferând să menționeze doar că „este prea devreme în această etapă pentru a vorbi despre distribuția proiectelor între centrele noastre de inginerie”.
În același timp, oficialii Renault au explicat pentru LifeNews.ro că, deși investițiile în majorarea capacității de la Mioveni au fost suspendate, „alte investiții pentru produse noi ar putea fi luate în considerare”.
La solictarea noastră de a primi detalii despre impactul pachetului de măsuri Renault asupra filialei Automobile Dacia în privința portofoliului de produse și a activității comerciale, răspunsul Renault a fost că planul anunțat astăzi „este unul de reducere a costurilor fixe care ne va permite să ne redobândim competitivitatea, dar este și baza transformării noastre. Luca de Meo, care va prelua conducerea grupului în iulie va fi responsabil pentru definirea strategiei de produs pentru modele. Putem vorbi despre asta într-o etapă ulterioară”.
Trebuie menționat că fostul director al mărcii SEAT din grupul Volkswagen a fost numit în funcșția de CEO al grupului Renault și își va lua în primire postul la 1 iulie. Și, conform răspunsului oficialilor Renault, el va decide ce modele va dezvolta și produce în viitor marca Dacia. De altfel, presa franceză a notat astăzi că un noi anunțuri cu privire la viitoarele game Renault și Dacia vor fi făcute după ce Luca de Meo va sosi la conducerea grupului Renault.
În această dimineață grupul Renault a susținut o conferință de presă în care a anunțat un plan de restructurare care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro, pe parcursul a trei ani, și punerea bazelor unui nou model de competitivitate.
Conform francezilor, noul plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului prin concentrarea pe generarea de flux de numerar și are la bază pe o abordare mai eficientă a activităților operaționale și o gestionare riguroasă a resurselor.
Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmărește să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franța, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată.
Centrele regionale majore de excelență, situate în Franța, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins și Guyancourt, grupul își va reorganiza activitățile.
Groupe Renault intenționează să facă ajustările necesare în privința forței de muncă pentru a permite revenirea la o creștere rentabilă și durabilă și se angajează să se asigure că acestea se desfășoară printr-un dialog exemplar cu partenerii sociali și cu autoritățile locale. Acest proiect de ajustare a forței de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii unde Grupul este prezent. Costul estimat al implementării noului plan este de 1,2 miliarde de euro.