AUTOpro
Stiri Green car

Kia Niro EV – o nouă stea în constelația electrică Kia

Kia Niro

Kia Niro EV vine să susțină și să întărească tranziția către electrificarea deplină a mărcii coreene. Într-un segment C din ce în ce mai aglomerat, noul Kia Niro EV se face remarcat printr-o multitudine de soluții tehnice ingenioase, de care vă vom povesti mai multe în cele ce urmează.

Prezentată oficial încă din luna noiembrie a anului trecut, noua generație a best-seller-ului Kia Niro se înfățișează în sfârșit publicului și într-o versiune complet electrică. O versiune care nu avea cum să lipsească, având în vedere line-up-ul complet electrificat de care Kia Niro se bucură încă de la lansarea primei generații.

Kia Niro

Cu un coeficient aerodinamic de doar 0,29, noul Kia Niro EV vine la pachet cu un singur motor electric, capabil să dezvolte 204 CP și 255 Nm și să propulseze în același timp SUV-ul coreean până la 100 km/h în doar 7,8 secunde, până la o viteză maximă de 167 km/h. Kia Niro EV vine cu o baterie de 64,8 kWh, capabilă să ofere o autonomie maximă de 463 km conform ciclului WLTP (cifre în curs de omologare).

Kia Niro

Nu avem încă informații clare cu privire la tensiunea la care funcționează întreg sistemul de propulsie (400V sau 800V), însă bursa zvonurilor dă de înțeles că noul Kia Niro EV vine cu o arhitectură clasică, pe 400 V, și nu pe 800 V, soluție folosită de flagship-ul EV6. Conform spuselor celor de la Kia, o încărcare a bateriei de la 10 la 80% la o stație DC ar trebui să dureze în jur de 43 de minute, ceea ce înseamnă că noul Kia Niro EV ar trebui să aibă o capacitate de încărcare în curent continuu de aproximativ 80-100 kW.

Kia Niro

Față de versiunile hibride și plug-in hybrid, Kia Niro EV vine și cu un frunk, adică un portbagaj frontal, care oferă un spațiu de depozitare adițional de 20 de litri, ducând spațiul de depozitare total la o cifră absolut respectabilă de 495 de litri, depășind cu peste 10 procente cei 451 de litri oferiți de versiunea hibridă.

Kia Niro

Rigiditatea torsională cu 1% mai mare decât cea a vechii generații precum și punțile față și spate independente asigură un comportament rutier mai mult decât previzibil pe orice tip de drum și în orice fel de scenariu. Apropo, Kia Niro EV are o capacitate de tractare de 750 kg, ceea ce înseamnă că SUV-ul coreean poate fi acum un partener excelent de aventură.

Kia Niro
a

În ceea ce privește descălecarea pe piața din România, nu avem prea multe detalii, contextul actual mai mult decât dificil cu care se confruntă piața auto adăugând un grad de incertitudine care afectează fără doar și poate orice tip de previziune mai mult sau mai puțin optimistă. AUTO Pro estimează totuși că Niro EV își va face apariția cel târziu în iarna acestui an și pe plaiuri mioritice.

Articole similare

Electricele vor fi majoritare în orașe până în 2030

Filip Sîrbu

Cele mai importante îmbunătățiri aduse gamei Kia Ceed

Ana Cristina Militaru

Opel va avea un prototip complet autonom în 2018

Filip Sîrbu

Leave a Comment