AUTOpro
Stiri AUTO pro Exclusiv Interviuri

EXCLUSIV – Interviu Lothar Schupet, COO Zeekr: „Vrem să creștem accelerat în Europa!”

Lothar Schupet este unul dintre primii angajați ai filialei Zeekr Europa, care momentan este CCO – Chief Commercial Officer, adică este omul care se ocupă de operațiuni, marketing și vânzări. Lothar a acordat un interviu cu ocazia AUTOMECHANIKA Frankfurt 2024, prin care Dan Vardie, în calitate de Fondator și Președinte AUTOBEST, a aflat o mulțiime de detalii interesante despre Zeekr Europa, informații pe care le puteți afla în continuare, în exclusivitate națională.

Interviu de Dan Vardie, Frankfurt, Germania

Dan Vardie – Zeekr este prezent aici, la AUTOMECHANIKA Frankfurt 2024, care nu este un salon auto, dar nu vamerge la Salonul Auto de la Paris. De ce ați ales să procedați în acest fel?

Lothar Schupet - COO Zeekr Europe

Lothar Schupet – Eu cred că decizia de a face asta a fost una grozavă. Fiind prezenți aici, în inima industriei auto din Europa și din Germania, și afișând aici un steag și să spunem că aici ne aflăm alături Geely, cu cel puțin trei mărci, cred că una dintre o mișcare grozavă pentru Zeekr Europa, cel puțin. Dar avem mult mai multe de spus, vom investi aici, arătând atât Germaniei, cât și Europei spre ce ne îndreptăm. 

Pentru noi, întrucât suntem încă o companie mică în Europa, investiția în Paris este, desigur, una uriașă. Și pur și simplu vrem să avem marketing eficient, cheltuieli de marketing eficiente pentru companie. Și cu aceasta, cred că avem o platformă care valorifică și acoperă multe dintre marile noastre oportunități strategice pentru viitor și putem participa aici. Deci cred că a fost o mișcare grozavă. Sunt foarte fericit pentru asta.

Dan Vardie – Spune-mi, te rog, să înțeleg unde este Zeekr acum în Europa? Unde sunteți prezenți, pe câte piețe? Și, evident, sunt curios care sunt următorii pași în planul tău de dezvoltare a mărcii?

Lothar Schupet – Zeekr este o companie tânără, dar, așa cum știi de la Zeekr Global, aceasta nu este cultura lui Zeekr. Nu putem rămâne tineri pentru mult timp, creșterea globală arată capacitatea companiei, câte produse au fost dezvoltate și lansate. Ambiția este să crească rapid și în Europa. Am comunicat anul trecut, în ultimele conferințe de presă, planurile noastre de extindere a pieței. Ele nu au fost revizuite, dar au fost încetinite din cauză că pur și simplu am fost puși de către Comisia Europeană în situația de a nu avea deplină claritate despre ceea ce se va întâmpla. Trebuie să așteptăm acum un anunț oficial al tarifelor pentru a înțelege afacerea pe fiecare dintre piețele noastre.

Lothar Schupet - Zeekr Europe

Dar ambițiile noastre sunt desigur să fim prezenți cât mai curând posibil pe cele mai relevante piețe din Europa. De asemenea, am anunțat deja că vom lansa până anul viitor al treilea model în Europa. Ne extindem cu strategia noastră în ceea ce privește crearea de afaceri și asta a rămas valabil chiar și cu acea situație puțin dificilă.

Dan Vardie – Recapitulând, pe ce piețe vă aflați astăzi?

Lothar Schupet – Deci suntem momentan în Suedia și Olanda. Am lansat aceste piețe mai mult sau mai puțin la sfârșitul anului 2023, deci suntem acum de circa opt – nouă luni pe aceste piețe. De asemenea, a fost o strategie clară pentru noi să lansăm pe aceste piețe, ca piațe de origine. Suedia este casa brandului nostru. Pe de altă parte, în Țările de Jos este sediul nostru central. Am ales Țările de Jos, una dintre piețele foarte orientate spre vehiculele electrice, cu cea mai veche și mai densă rețea de încărcare, nu numai pentru a lansa și a crea afaceri, ci și pentru a afla cum reacţionează clienții, cum dezvoltăm rețeaua și organizația noastră completă.

Echipa Zeekr Europe cu Lothar Schupet

Așadar, acum avem experiență pe două piețe. Avem un fel de model de lansări. Suntem pregătiți să ne extindem și să ne tot extindem. În ultima noastră conferință de presă am spus că următoarele piețe sunt, desigur, piețele cheie din Europa, pe care nu le putem evita dacă vrem să creștem, adică Franța, Germania, Belgia, Danemarca și Norvegia. Asta este ceea ce am anunțat. Dar acum reevaluăm care piețe sunt cu adevărat următoarele.

Dan Vardie – Pot să-ți pun, Lothar, o întrebare despre Norvegia? De fapt sunt curios să înțeleg motivele pentru care Zeekr a decis într-un mod diferit, pentru că majoritatea companiilor chineze care vin în Europa încep cu Norvegia din motive evidente. Care a fost motivul tău să nu mergi direct din Suedia în Norvegia? Înțeleg Suedia, evident. Nimic împotriva Olandei, evident. Dar mă gândeam la pasul logic de a merge în Norvegia. Pentru că piața este considerată, știți, cea mai mare piață de vehicule electrice din Europa din punct de vedere al structurii, evident. Dar am învățat și de la diferiți producători chinezi.

Lothar Schupet – Da, cred că erau două motive principale la acel moment pentru care Norvegia a fost una dintre primele piețe de pe agenda noastră, dar nu prima. Primul motiv a fost că am spus că nu putem lansa prea multe piețe în același timp, deoarece organizația trebuie să le „digere”, cum s-ar spune. Trebuie să pregătim totul de la zero, procesele, afacerea, rețeaua, magazinele, partea IT și așa mai departe. Așa că am spus, cu două piețe, este deja foarte provocator. Și întrucât Suedia era baza noastră de origine și Țările de Jos rerezentau țara noastră de sediu, am spus că acestea trebuie să fie cele două piețe pe care le lansăm. Acesta a fost primul motiv.

Al doilea este unul interesant – ne-am gândit că este probabil cea mai ușoară cale, adoptarea ridicată a vehiculelor electrice în Norvegia și de a face ce au făcut multe mărci. Dar dacă învățăm în Norvegia, această țară are o cultură și o curbă de învățare diferită, complet diferită, pe care nu o putem aplica altor piețe, pentru că nu ai 90% rată de adopție EV și apoi 80, 70%. Nu, ai 90% în Norvegia și apoi ai 35% în alte țări și apoi chiar mai puțin. Deci comportamentul consumatorilor din Norvegia nu poate fi adaptat altor piețe. Vedem asta în timp ce pregătim Norvegia pentru lansare. Când ne uităm la acțiuni tactice, la comportamentul consumatorilor, la cum să facem mesaje pentru vehiculele electrice, este complet diferit. Practic nu mai există accelerație mare în Norvegia.

Dan Vardie – Nu mai este spațiu de creștere mare în Norvegia, mai vedem creștere de doar 1%, dar chiar și așa este o piață mare…

Lothar Shupet – Exact, nu mai este creștere. Dar ai dreptate, Norvegia este o piață mare.

Dan Vardie – Spune-mi despre modele. Aveți modelul 001 și X. Ce urmează?

Lothar Schupet – Da, avem Zeekr 001 și Zeekr X. Sunt cele două modele pe care le-am lansat atunci când am intrat pe cele două piețe, Suedia și Țările de Jos. Și urmează al treilea model va fi lansat – 7X. Acesta este un SUV de 4,8 metri.

Deci, mergem în segmentul mai mare. Asta este ceea ce plănuim să lansăm la jumătatea anului viitor. Și cred că veți avea șansa, dacă sunteți interesat, să faceți un test drive undeva la începutul trimestrului doi 2024 și probabil vom organiza și o conferință de presă.

Dan Vardie – O ultimă întrebare: aveți planuri să intrați în Europa cu modele PHEV?

Lothar Schupet – Da, avem. Vom fi pregătiți până la jumătatea anului viitor să avem un nou SUV-ul vârf de gamă cu o tehnologie PHEV și, de asemenea, cu un sistem range extender. Pentru că noi credem, și am observat că asta cere clientul din multe, multe aspecte, că trebuie să oferim această posibilitate. Răspunzând la întrebare, acesta este Zeekr Global. Pentru Zeekr Europe nu s-a decis încă dacă vom aplica această strategie și la produsele europene. Dar știm cel puțin că Zeekr are capacitatea. Practic aceasta este direcția Geely și Zeekr pentru a satisface cu adevărat cerințele clienților, adică să avem trei sisteme de propulsie pe o singură platformă.

Articole similare

Aptera – triciclul cu rol de masina pe care nu il incarci vreodata

Florin Amariei

Primele imagini cu modelul electric Honda ce va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva

Dragos Baltateanu

8 mașini Suzuki Swift Sport la startul Danube Delta Rally 2016

administrator_autopromag