AUTOpro
Industrie

Mașinile electrice și cele plug-in hibrid atacă podiumul!

ev-phev-vanzari-europa

Trimestrul III al anului 2021 aduce o surpriză care indică noi preferințe din partea clienților de mașini noi. Exemplarele electrice pe baterii (BEV) și cele plug-in hibrid (PHEV) au o cotă de piață dublă acum!

Conform datelor furnizate AUTOpro.ro de către ACEA, automobilele pe benzină rămân pe locul I cu o cotă de piață de 39,5%. Pe locul secund sunt cele hibrid, iar pe trei mașinile care folosesc motorina.

Surpriza reală, însă, vine din rezultatul pe care țările chestionate din Europa l-au raportat. Cumulat, acum mașinile electrice și cele plug-in hibrid au o cotă de piață dublă și își continuă ascensiunea.

Față de trimestrul II, acum BEV-urile și PHEV-urile ocupă 9,8%, respectiv 9,1% din totalul automobilelor noi comercializate. Mai mult, preferința pentru mașinile complet electrice pe baterii (BEV) a crescut! Impactul unor modele precum Dacia Spring, Renault Zoe, Hyundai Kona EV, Nissan Leaf, Fiat 500, Mazda MX-30 sau MINI Cooper SE se resimte din plin! Mai mult, având în vedere subvențiile și că deja a fost livrat în România primul Spring redactorului nostru șef, Dan Vardie, această statistică nu va continua decât să fie modificată în avantajul BEV-urilor.

Rezultatele sunt revelatoare, având în vedere că față de aceeași perioadă a anului trecut vânzările de mașini pe benzină au scăzut cu 8,1%. Mai mult, automobilele diesel noi au pierdut 10,2%! Per annum, motorina a devenit o alegere făcută de mai puțin 50% dintre clienții de vehicule noi și ultimele 3 luni din 2021 nu par a salva acest tip de motorizare.

BEV-urile și PHEV-urile, în curând campioni

Interesul concret în trimestrul trei pentru vehicule complet electrificate a crescut cu 56,7%, ținând cont de faptul că s-au vândut 212.582 de unități. Creșteri spectaculoase se înregistrează în Italia, Germania, Franța și Spania.

Înmatriculările de PHEV-uri, de asemenea, au crescut vertiginos. Au fost numărate 197.3000 de noi înregistrări.

Finalmente, înmatriculările de automobile pe GNC au scăzut cu aproape 50%, în timp ce modelele cu GPL au căștigat puțin teren grație creșterii vânzărilor din Franța.

Articole similare

De ce investește Chevron în soia

Florin Amariei

Engie EPS și Stellantis formează competitorul pentru Tesla Superchargers

Florin Amariei

Staţie de încărcare Elvi EVBox cadou pentru clienții Mazda MX-30

Gabi Gogiu

Leave a Comment