Piața auto din România și-a păstrat efervescența în 2021, iar datele din ultimele 11 luni arată că Dacia rămâne campioană la vânzări în țara noastră. Important, însă, este și faptul că hibridele câștigă teren major!
Vânzările au scăzut cu 10,8% în noiembrie 2021 față de aceeași lună a anului trecut la nivel global, iar pentru categoria autoturisme (82% din piața totală autohtonă) scăderea în 2021 a fost de 13,6%.
Per total, cele 11 luni din 2021 ne-au adus următorul top 10: Dacia (33.250 unități), urmată de Ford (10.714 unități), Renault (8.879 unități), Toyota (8.863 unități), Hyundai (8.442 unități), Volkswagen (8.427 unități), Skoda (7.340 unități), Mercedes Benz (6.474 unități), Suzuki (4.171 unități) și Peugeot (3.586 unități).
La capitolul sisteme de propulsie, mașinile pe benzină au pierdut 0,2%, în timp ce modelele pe motorină au scăzut cu 7,2%. Atenția clienților români este acum îndreptată asupra variantelor electrificate, mai exact cele full hibrid și electrice. Cota lor de piață s-a dublat în 2021!
Cu atât mai mult, la 11 luni din anul 2021, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.537 unități, model lansat anul acesta, Volkswagen Up! cu 387 unități, în creștere față de aceeasi perioadă a anului precedent cu 125,0% și Hyundai Kona cu 334 unități, în creștere cu 101,2%.
In ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 3 pe modele este condus de Renault Captur, cu 229 unități având o creștere de 114 ori față de anul anterior, Ford Kuga, 220 unități, cu o creștere de 168,3% și Mercedes Benz GLC cu 208 unități, în creștere cu 230,2%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 2.022 unități, în creștere cu 85,7% față de 2020, urmată de Toyota C-HR cu 1.880 unități și 34,0% creștere, apoi Toyota RAV4 cu 1.483 unități, +79,1% față de anul 2020.
Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4), obervam că, după 11 luni din 2021, dețin o cotă de piață de 21,1% și un volum total de 22.778 unități, in creștere cu 6,6% față de perioada similară din 2020.
In ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în primele 11 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 54.0% din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 46.0%.
Anul 2021 a adus o creștere și pentru autovehiculele comerciale ușoare (așa cum AUTOpro a anticipat), unde Ford, Dacia și Renault conduc detașat.