Hyundai Trailer Drone reprezintă viziunea sud-coreenilor în ceea ce privește viitorul vehiculelor comerciale. Hyundai promite că până la sfârșit de 2023 va prezenta o nouă generație de pile de combustie care vor fi mai ieftine cu mai mult de 50% decât actuala generație, dar care vor avea în același timp un volum mai mic cu 30% și o putere dublă.
Un concept de vehicul complet autonom ce poate transporta în mod ingenios încărcătură de tip container, dar nu numai, a primit premiul Red Dot la categoria „Luminary”, cel mai important din secțiunea Design Concept.
Hyundai Trailer Drone este un prototip ce folosește propulsia prin pile de combustie pe hidrogen, pe care sud-coreenii doresc să-l perfecționeze de-a lungul anilor și să-l introducă pe toate vehiculele comerciale ale companiei până nu mai târziu de 2028.
Este un plan ambițios, care prevede, printre altele, ca și alte tipuri de vehicule și componente industriale să folosească pilele de combustie pe hidrogen. Se vorbește despre avioane, nave maritime și utilaje din anumite fabrici care să folosească astfel de sisteme de generare a energiei electrice.
Hyundai își dorește un viitor bazat pe hidrogen și a stabilit ca termen anul 2040 de la care să putem vorbi despre „Hydrogen Society”. Sud-coreenii anunță chiar că prevăd o schimbare de paradigmă în ceea ce privește țelul Zero Emissions, prin folosirea tot mai mult a pilelor de combustie pe H2 în locul deja clasicelor sisteme electrice cu alimentare din baterii. Contra curentului? Clar, da!
Revenim la subiectul principal al acestui articol. Hyundai Trailer Drone poate transporta de unul singur încărcătură, dar poate veni și într-un ansamblu de două vehicule de tip e-Bogie ce cară împreună containere în mod complet autonom, prin mișcări coordonate.
Astfel, cele două vehicule permit o rată de bracaj mult mai redusă decât dacă ar fi fost vorba despre un singur cap tractor, deci o manevrare mai facilă în majoritatea situațiilor.
Totodată, un astfel de e-Bogie, derivat din Hyundai Trailer Drone, poate fi utilizat și în alte scopuri, precum ca vehicul de intervenție și salvare, putând fi trimis în locuri greu accesibile sau periculoase fără a fi nevoie de operator uman.
Hyundai Trailer Drone mi se pare totuși un concept ce va rămâne la acest stadiu, chiar dacă poate reprezenta baza de plecare și de studiu pentru alte aplicații. Cât despre planul Hyundai de a folosi strict sisteme de propulsie bazate pe pile de combustie pe hidrogen în toate vehiculele sale comerciale deja din 2028… Să vedem și asta!