AUTOpro
Green car

Mașinile electrice vor putea circula cu viteză mai mare față de cele pe combustie internă

masini electrice viteza mai mare autostrada

La o primă vedere, un astfel de titlu ar putea supăra sau intriga. Există, însă, o explicație care înlătură orice dubiu cu privire la avantajul pe care mașinile electrice îl vor avea în curând.

Cu cât conduci mai rapid, cu atât poluezi mai mult. Nu e niciun dubiu aici. Odată apăsată pedala de accelerație, motorul răspunde acestui impuls prin ridicarea nivelului de muncă pe care îl depune și pentru a satisface dorința șoferului consumă mai mult combustibil. Procesul de ardere duce la eliberarea de CO2 sau/și NOx. Primul gaz duce la încălzirea globală, iar al doilea este un carcinogen.

Având acest lucru în vedere, Țara Galilor a luat decizia de reduce limita superioară de viteză cu care se poate circula pe autostrăzile sale. Aceasta a scăzut la 80 de km/h. Acest lucru s-a întâmplat în 2018. Ministrul Transporturilor, Ken Skates, spunea acum 3 ani că speră să obțină sprijinul cetățenilor. „Cred că e mai important să evităm îmbolnăvirea sau chiar moartea celor care locuiesc în apropierea autostrăzilor, decât să ajungem cu un minut sau două mai repede la destinație”, zicea oficialul în momentul oficializării măsurii.

După 3 ani, au apărut și primele măsurători. Acum, în 2021, autoritățile au raportat că drumurile de mare viteză din Țara Galilor sunt mult mai curate și emisiile au scăzut considerabil, mai exact cu 47%!

Eu am mașină electrică! De ce ar trebui să respect această limită?

N-ar trebui. Acum 3 ani, însă, autoritățile din Țara Galilor n-au luat în calcul faptul că popularitatea acestor automobile va crește. Au avut acest lucru în vedere alții!

Austria s-a gândit la proprietarii de mașini electrice. Tot în 2018, la fel ca Țara Galilor, guvernul federal austriac a decis că viteza maximă va fi limitată la 100 de km/h pe anumite porțiuni ale tuturor autostrăzilor. Această limitare prevăzută în „Immission Schutz Gesetz-Luft Act” nu s-a aplicat pentru cei care conduceau mașini electrice. Un proprietar de Opel Corsa avea dreptul la a rula cu maximum 100 de km/h, în timp ce un deținător de Opel Corsa-e putea să conducă cu 130 de km/h.

Având în vedere că utilizarea mașinilor electrice pentru parcurgerea distanței dintr-un punct A într-un punct B nu presupune eliberarea de emisii și particule fine în atmosferă, e de înțeles de ce austriecii au fost mai inspirați cu privire la limitele de viteză impuse pentru minimizarea impactului pe care îl presupune arderea benzinei sau a motorinei.

Atenție! Când vorbim de mașini pe combustie internă (ICE), includem și cele cu motorizări mild-hybrid (mHEV), plug-in hybrid (PHEV) sau range extender (REEV). Mai exact, doar mașinile cu propulsie exclusiv electrică (BEV/FCEV) aveau dreptul la a circula cu 130 km/h.

Rezultatele raportate de Austria după 3 ani s-au dovedit a fi edificatoare. Calitatea aerului s-a îmbunătățit. Mai mult, particulele fine s-au înjumătățit pentru că mașinile electrice n-au nevoie de a acționa frâna pentru a decelera.

Drept urmare, Țara Galilor a revenit asupra deciziei sale inițiale și a anunțat că va modifica legea pentru a permite circulația mai rapidă a mașinilor electrice. Acest lucru se va aplica din 2022.

ICE vs. EV. Eficiența și autonomia

Dacă mașinile electrice vor putea circula cu viteză mai mare față de cele pe combustie internă, atunci de ce încă există BMW M, Mercedes-AMG sau, de ce nu, Hyundai N sau Volkswagen R? Ei bine, măsurile s-au aplicat doar la nivel de regiuni. În ciuda rezultatelor pozitive, alte țări n-au decis să adopte același tip de regulă. Țara Galilor, parte din Regatul Unit, n-a influențat Scoția sau Anglia să procedeze la fel. Franța și Germania n-ar implementa o astfel de măsură, având în vedere că au o industrie auto care performează și aduce bani mulți la bugetul de stat. Deși pozitiv, acest tip de regulă s-ar putea să nu se dovedească extrem de popular.

Cu toate astea, studiile efectuate de-a lungul timpului au arătat că motoarele pe combustie internă moderne funcționează cel mai eficient la maximum 89 de km/h. Orice depășește această valoare presupune emisii mai multe, deci o poluare accentuată.

De cealaltă parte a baricadei, mașinile electrice încă nu oferă autonomii impresionante. Distanța care poate fi parcursă dintr-o încărcare depinde de condițiile meteo, de stilul de condus al șoferului și de opțiunile care sunt active de-a lungul distanței parcurse. Mai mult, curentul introdus în baterie s-ar putea să nu provină din surse regenerabile. Cu cât conduci mai rapid un EV (BEV, mai exact), cu atât descarci mai repede bateria și va trebui să reîncarci. Pe scurt, și mașinile electrice ar trebui conduse la viteze mai mici pentru maximum de eficiență. Acestea au, însă, marele avantaj că nu poluează în timpul rulării.

Concluzionând, mașinile electrice vor putea circula cu viteză mai mare față de cele pe combustie internă în Țara Galilor și pe anumite porțiuni de autostradă în Austria, dar această măsură, deși oferă rezultate pozitive, nu va putea fi popularizată (pentru moment) în UE.

Articole similare

Genesis Neolun Concept prefigurează un viitor SUV electric de lux

Mihai Morcovescu

Conceptul Volkswagen ID Roomzz anticipează un SUV electric cu șapte locuri

Dragos Baltateanu

Audi pregătește un nou facelift pentru berlina sa premium A8

Mihai Morcovescu

Leave a Comment