Vânzările de mașini electrice sunt în ascensiune. Și chiar dacă suntem la începutul acestei schimbări majore în industria auto, deja punctele de încărcare cu electricitate se dovedesc insuficiente. Profitorii nu au întârziat să apară, iar animozitățile între utilizatori sunt frecvente.
Numărul insuficient de puncte de încărcare pentru mașini electrice din California generează atât certuri între șoferi, cât și o piață neagră pentru rezervarea timpilor de alimentare. Guvernatorul Edmund Brown a anunțat un plan prin care se urmărește ca până în 2025 să circule 1,5 milioane de mașini cu zero emisii de CO2 în statul California. Planul constă în principal în dezvoltarea rețelei de alimentare pentru mașinile electrice. Însă animozitatea a început deja să se manifeste. Spre deosebire de alimentarea mașinii cu benzină sau motorină, încărcarea bateriilor poate dura ore bune. În acest condiții se întâmplă deseori ca șoferii să decuplează alte mașini pentru a-și alimenta propriul automobil. De aceea, un angajat Google a creat un set de etichete cu mesaje care comunică celorlalți utilizatori să nu decupleze mașina, sau explică reguli de conduită. Un astfel de set se vinde cu 16 dolari. Un alt efect al numărului redus de puncte publice de alimentare cu electricitate este piața neagră a rezervării timpilor pentru încărcare. Ba chiar cedarea locului este oferită pentru obținerea unor favoruri, uneori și între subalterni și șefi.