Hon Hai Technology Group, companie taiwaneză cunoscută mai degrabă drept Foxconn, prezintă doi noi vehicule electrice concepută integral in-house. Model B este un crossover ce anunță o autonomie de 450 km, în timp ce Model V este un pick-up cu sarcină utilă de 1 tonă.
Pentru cei ce nu știu, Foxconn este cel mai mare fabricant de electronice din lume, cel ce asigură asamblarea, printre altele, a celebrelor Apple iPhone. Compania este una de tip CDMO – Contract Development and Manufacturing Organisation, adică dezvoltă și produce la cerere diferite produse din aria de expertiză. Anul acesta, cu ocazia celei de-a treia conferințe Hon Hai Tech Day (HHTD), taiwanezii au anunțat că sunt gata să asigure serviciile lor specifice inclusiv în industria auto.
În 2021, cu ocazia celei de-a doua ediții HHTD, Foxconn a adus în lumina reflectoarelor 3 prototipuri de EV-uri concepute și dezvoltate de la zero in-house:
- Model C – un SUV lung de 4,64 metri ce poate veni în configurație cu 7 locuri, care poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde și care ajunge la o autonomie maximă de 700 km;
- Model E – un sedan de lux dezvoltat în colaborare cu italienii de la Pininfarina. Vorbim despre un EV de top, cu o putere de 750 CP, accelerație 0 – 100 km/h în numai 2,8 secunde și autonomie maximă de 750 km;
- Model T – un autobuz urban electric cu autonomie mai mare de 400 km.
În cadrul conferinței HHTD 2022 Foxconn a prezentat versiunea de serie Model C, care va ajunge pe străzile din Taiwan începând cu a doua jumătate a anului viitor.
Pe lângă Model C, pe scenă au fost aduse anul acesta și două noi concepte – Model B și Model V.
Toate cele 3 sunt prezentate de către Foxconn sub brandul Foxtron și sunt dezvoltate pe o platformă comună MIH (Mobility In Harmony) de tip open platform, adică una ce poate fi pusă la dispoziția altor companii care doresc să o folosească pentru propriile mașini.
Foxtron Model B este un crossover de segment B, cu o lungime de 4,3 metri și un ampatament de 2,8 metri, ce promite un habitaclu spațios și confortabil. Aerodinamica a fost intens studiată la Foxconn, iar acum Foxtron Model B a ajuns la un coeficient de rezistență în fața aerului de doar 0,26. Autonomia se pare că va fi de circa 450 de km, dar nu avem alte detalii, precum capacitatea bateriei sau puterea motorului.
Foxtron Model V este un pick-up electric ce anunță cifre bune pentru capacitatea de încărcare și cea de tractare. Prima anunță o tonă, în timp ce a doua se oprește abia la 3 tone. Model V adoptă o caroserie de tip cabină dublă, cu 5 locuri pentru pasageri, dar nu uită de implementarea unor tehnologii avansate, precum senzori multipli de jur-împrejurul mașinii și camere video în locul oglinzilor retrovizoare exterioare.
Iată cum trecerea la mașini electrice dă naștere unor noi și noi nume în industria auto. Cine ar fi crezut acum câțiva ani că vom avea producători de seamă din Vietnam, foarte mulți din China, dar iată și din Taiwan acum. Concurența acerbă nu a stricat niciodată în niciun domeniu, iar consumatorii sunt mereu principalii beneficiari ai acesteia.