AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Eveniment Inside story Romania my love Stiri

Noi premianți în competiția „Cel mai 4 x 4” ediția 2016

Ediția 2016 a concursului „Cel mai 4 x 4„ a scos la rampă trei noi câștigători, competiția în cele trei categorii fiind extrem de strânsă, probele de off-road fiind îngreunate de condițiile meteo dificile. Printre premianți s-au numărat Suzuki Vitara echipare S, Jeep Grand Cherokee, Mercedes GLC, respectiv Nissan Navara NP300.

_MG_3164

Ajunsă la ediția cu numărul 16, competiția „Cel mai 4 x 4” se dovedește a fi nu doar cel mai longeviv concurs din sfera 4 x 4 din România, dar și o oglindă fidelă a evoluției segmentului SUV în țara noastră. Concursul reunește cle mai noi apariții din sfera SUV, noile modele fiind testate și analizate de către juriu conform unei grile proprii de punctare, grilă care pune accent nu doar pe performanțele stricte de off-road, dar și pe confort, indiferent de suprafață, calitatea materialelor și a finisării precum și pe comportamentul și ținuta de drum a modelelor prezente în test, pe stradă și în teren accidentat. Scopul fiind acela de identifica SUV-ul sau SUV-urile care se pretează atât unei utilizări rutiere cotidiene, dar și unor escapade ocazionale în teren accidentat.

Competiția „Cel mai 4 x 4” ediția 2016 a avut ca protagoniste 13 noi modele din sfera SUV/4 x 4 care au fost testate și analizate de către un juriu format din jurnaliști auto și experți 4 x 4, într-o locație perfectă din zona Rucăr-Câmpulung Muscel. Dificultatea traseelor de test on-road și off-road a fost amplificată de condițiile meteo, în special de ploaia care a căzut din abundență în cea de-a doua zi a concursului.

Noul Suzuki Vitara S, lansat anul trecut la nivel internațional, dar intrat din 2016 în portofoliul de modele al importatorului Suzuki din țara noastră  a câştigat titlul „Cel mai 4×4 SUV” din România şi s-a impus în faţa unei concurenţe formate din: Dacia Duster, Renault Kadjar, Mitsubishi Outlander, Honda CRV, Kia Sportage.

Datorită acestui premiu, Suzuki câștigă pentru prima oară titlul ”Cel mai 4×4 SUV”. Juriul a apreciat echilibrul între performanțele rutiere (atât on cât și off-road) subliniate și de calitățile unuia dintre cele mai bune motoare de 1.4l turbo din lume, confortul, raportul excelent dintre preț, echipare și calitate percepută.

_MG_2809

 Este un titlu care ne onorează, „Cel mai 4×4 SUV” fiind cel mai important premiu din România pentru un model cu tracțiune integrală. Astfel, după o serie de premii obținute la nivel internațional, Suzuki Vitara, în echiparea S, primește și recunoașterea națională din partea jurnaliștilor de specialitate. Se confirmă astfel că programul de dezvoltare a noilor tehnologii este un succes, iar Vitara este o referință în ceea ce privește comportamentul on și off-road. Suntem mândri că Vitara S a obținut acest premiu într-o companie atât de selectă și le mulțumim organizatorilor competiției „Cel mai 4×4 SUV” pentru ocazia de a demonstra că modelul Vitara S este liderul momentului la categoria SUV”, a declarat Alin Radu, Director General al Suzuki România.

Beneficiar al unei echipări de excepție atât în privința confortului cât și al sistemelor de asistare on și off-road, Mercedes Benz GLC a impresionat toți membri juriului atât în probele pe șosea cât și în off-road, fiind desemnat „Cel mai 4×4 SUV Premium” din România. Modelul german a devansat noul Range Rover Evoque, un alt model premiat în istoria competiției.

_MG_5319

Referitor la acest premiu, Aurelian Cârlan, Director Sucursal Autoklass declară: „Felicităm organizatorul competiției „Cel mai  4 x 4” pentru că a pus la dispoziție, din punct de vedere logistic, cele mai bune locații din zonă pentru desfășurarea în condiții excelente a probelor on-road si off-road. Competiția a fost una strânsă care ne-a făcut plăcere și care a scos la iveală capabilitățile off-road ale modelelor din teste.  Premiul „Cel mai 4×4 SUV Premim” câstigat de Mercedes-Benz GLC certifică capabilitatea modelului nostru și în teren accidentat, întărind astfel și preferințele clienților noștri care l-au ales și îl aleg în număr foarte mare. „Cel mai 4 x 4” este o competiție unde am participat cu interes și la care, la următoarea editie ne exprimăm interesul de a participa și cu alte modele.”

Clasa off-road a fost dominată de Jeep Grand Cherokee, care în echiparea Overland a fost ales „Cel mai 4×4 Off-Road”. Chiar dacă la prima vedere un astfel de model nu pare construit pentru off-road și probabil că majoritatea proprietarilor nu îl achiziționează cu gândul de a face off-road cu el, supus exigentelor probe ale concursului „Cel mai 4 x 4” Jeep Grand Cherokee s-a dovedit a fi beneficiarul unei combinații foarte interesante între un confort imbatabil – chiar și pe teren accidentat –  calități de off-orader veritabil prin posibilitatea majorării gărzii la sol și polivalența sistemul inteligent de tracțiune intergrală complet asistată. Astfel, în condițiile unui traseu udat din abundență de ploaie, noroiul aplificând dificultatea probelor, juriul a putut aprecia în cazul său ușurința remarcabilă în depășirea obstacolelor și confortul general.

Jeep Grand Cherokee s-a impus chiar și în fața lui Jeep Wrangler, Jeep Renegade sau a pick-urilor Nissan Navara sau Isuzu D-Max, care nu s-au dovedit la fel confortabile în probele rutiere și la nivel de confort. Jeep a împlinit recent – 5 iunie- 75 de ani de la ieșirea de pe linia de fabricație a primului Willys, automobilul care a devenit primul SUV din lume.

Cucerirea celor mai neprietenoase teritorii a devenit o tradiție și, totodată, un motiv de sărbătoare în familia Jeep. Cel mai premiat SUV din toate timpurile, Grand Cherokee, își adjudecă astăzi încă un titlu în palmares, acela de „Cel mai 4×4 Off-roader” din România. Un titlu cu care jubilăm, alături de toți clienții noștri actuali, dar și alături de cei care urmează să devină proprietari ai mărcii cu cea mai solidă tradiție în off-road. Grand Cherokee continuă să depășească rezultatele de vânzări, de la an la an, și rămâne un etalon în industrie în ceea ce privește capacitățile off-road și libertatea de explorare, așa cum cele mai recente evenimente o demonstrează. Mă bucur să primesc această distincție în numele grupului Auto Italia, în anul în care marca Jeep sărbătorește 75 de ani de producție continuă și neîntreruptă.” a declarat Adrian Narcis Ghită, CEO Auto Italia

 „Cel mai 4×4 pick-up” din România, este, în 2016, Nissan Navara NP300, care a devansat anul acesta câștigătorul de acum doi ani, Isuzu D-MAX. Noul Navarra a impresionat juriul prin ținuta de drum superioară, comportamentul în off-road și calitatea materialelor,  toate la un nivel extrem de ridicat pentru un vehicul utilitar.

_MG_3028

„După ce noul Nissan NP300 Navara și-a adjudecat titlul de International Pick-up of the Year 2016 (IPU), iată că recunoașterea capabilităților noului model vine și pe plan local. Suntem onorați de faptul că NP300 Navara a câștigat marele premiu „Cel mai 4×4 Pick-up” 2016, o reconfirmare a excelenței și expertizei Nissan de peste 80 de ani în producția de pick-up-uri. Nissan NP300 Navara a reușit să se impună în cadrul competiției atât prin ținuta de drum ireproșabilă datorită sistemului unic pe acest segment de suspensie spate tip multi-link, performanțele de veritabil 4×4 off-road, dar și prin confortul, rafinamentul şi calitatea materialelor specifice interiorului unui crossover. Suntem mândri că putem propune un astfel de produs clienților noștri, iar garanția constructor de 5 ani sau 160.000 de km reprezintă o dovadă suplimentară a încrederii in calitatea excepțională a acestui model.” a declarat Dora Pasăre, Brand General Manager Nissan.

Pentru a fi eligibile în această competiţie, modelele prezente au intrat în vânzare în România în primul semestru al anului 2016. Toate modelele din concurs au avut echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutieră obişnuită, nefiind permise îmbunatăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, inlcusiv în privința pneurilor, mașinile au fost echipate standard.

Probele de asfalt s-au desfăşurat pe drumul DN 73A, pe tronsonul dintre Mausoleul Mateiaş şi combinatul Holcim. Testele off-road au avut loc pe două trasee de munte amenajate în jurul comunei Lereşti – primul pentru secțiunile ”Cel mai 4×4 SUV” și ”Cel mai 4×4 SUV Premium”, iar al doilea, cu un grad de dificultate mai ridicat, pentru ”Cel mai 4×4 off-road” și ”Cel mai 4×4 pick-up”.

Acordarea celor 4 distincţii s-a făcut în urma testelor efectuate pe 11 şi 12 iunie de către membrii juriului cu automobilele nominalizate în competiţie. Aceștia provin de la medii elocvente – revistele, AUTOpro, CAESAR,  4×4 Crossover Lifestyle magazin, Motor Clasic Magazin, revista Capital, site-urile auto.ro și motorstory.ro

_MG_5488

Competiţia „Cel mai 4×4” din România a ajuns la a XVI-a ediţie. Titlurile acordate în această competiţie sunt Mărci Înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, aceasta fiind singura competiţie naţională de tradiţie rezervată domeniului 4×4 care îşi propune să ofere consumatorului „SUV-ul, SUV-ul Premium, off-road-ul şi pick-up-ul anului”.

În cele 15 ediții precedente, producătorii asiatici au înregistrat 20 de  victorii, cei europeni 16 victorii, iar americanii două. Constructorul cu cele mai multe victorii la activ este Mitsubishi (9 victorii), urmat de Land Rover cu șapte victorii.

Anul acesta a fost pentru prima dată când un model Mercedes-Benz se impune la categoria SUV Premium, prin noul GLC. De asemenea este tot pentru prima dată când Nissan Navara câștigă la clasa Pick-up, categoria dominată până acum de Ford Ranger (2008, 2009 și 2013).

Ca și concluzie a ediției 2016 a concursului „Cel mai  4 x 4” juriul a considerat că diferențele dintre modele main-stream sau premium sunt din ce în ce mai mici în privința calității materialelor, a finisării sau a echipării pentru confort. În plus, chiar și în teren accidentat majoritatea sistemelor de tracțiune prezente în concurs s-au comportat excelent, diferența fiind dată de garda la sol sau tipul anvelopelor de stradă, care în condiții de ploaie, au pus probleme de aderență pe noroi.

 

Autofan Company, organizatoarea acestei ediţii, este o companie specializată în evenimente auto, având o vastă experienţă în domeniul testelor 4×4.

Juriul celei de-a XVI-a ediții a fost format din:

Marcel Dincă (4×4)

Dan Damian (motorstory.ro)

Adrian Drăgan (AUTO pro)

Florin Oprea (auto.ro)

Gigi Gavrilă (specialist Off-road Adventure)

Robert Stan (Capital)

Dan Vardie  (CAESAR)

Articole similare

Noul A3 Sportback 45 TFSI e – mai sportiv și mai puternic

Andrada Arsenie

Noul Volvo EX90 va dispune de o tehnologie care „simte” prezența copiilor uitați în mașină (cu video)

Mihai Morcovescu

Competiția Mașina Anului 2022 în România și-a desemnat cele șapte finaliste

Gabi Gogiu

Leave a Comment