- Asociația Presei Auto din România (APAR) este organizatoarea evenimentului “Mașina Anului în România”
- Cea de-a 23-a ediție va reuni un juriu format din jurnaliști auto, piloți de raliu, personalități din mediul online și pasionați din domeniu
- Testele finale vor avea loc pe data de 8 decembrie la Academia Titi Aur
Juriul competiției Mașina Anului 2022 în România a desemnat cele șapte finaliste, care își vor disputa trofeul in data de 8 decembrie a acestui an.
Modelele ajunse in finală sunt Citroen C4, Dacia Spring, FIAT 500e, KIA EV6, Opel Mokka, Renault Arkana, Toyota Yaris Cross. Testele finale se vor desfășura, ca și în cazul ultimelor ediții, la Academia Titi Aur și vor include probe pe circuit, cât și rulare pe drumurile publice.
Daca la ediția precedentă, în finală a fost prezent un singur model electric, anul acesta electrificarea face un pas spectaculos înainte, având în vedere prezența a trei modele electrice – Spring, 500e și EV6 -, la care se mai adaugă si versiunile full electrice ale modelelor C4 și Mokka.
Evenimentul, organizat de Asociația Presei Auto din România, reunește un juriu cu o componență consistentă și calitativă. Astfel, alături de jurnaliști profesioniști, se vor afla piloți de raliuri, personalități din mediul online, din radio și televiziune dar și personalități indpendente pasionate de domeniul auto. De asemenea, în juriu sunt prezenți și cunoscuți editori de presă auto on-line din țară.
Astfel, în juriu se regăsesc Bogdan Nicolae Badea, Președintele Hidroelectrica si pasionat de off-road, Radu Tudoroiu, bine cunoscut în mediul on-line pentru expeditiile sale la volan in Africa, Rusia si Asia, Dorin Chiotea, jurnalist cu peste 25 de ani de experienta și Radu Constantinescu, una dintre cele mai cunoscute voci de radio din România, realizator al emisiunilor Drum cu prioritate și Piese și mașini de la Europa FM.
De asemenea, sunt prezenți Titi Aur, Maestru al sportului în automobiilsm, multiplu campion national de raliuri, un mare promotor a condusului defensiv, George Grigorescu, Maestru al Sportului în automobilism și fost președinte APIA, Karoly Borbely pilot de raliuri.
Juriul celei de-a 23-a ediții este format din:
Bogdan Nicolae Badea
Titi Aur
Radu Constantinescu
Radu Tudoroiu
Karoly Borbely
Dorin Chioțea
George Grigorescu
Gabi Gogiu (AUTOpro)
Marius Vișan – promotor.ro
Virgil Mihailovici (Siguranta Auto, fost Presedinte APAR)
Daniel Costea (voom.ro, Președinte APAR)
Radu Buhaniță – revista Auto Test
Dan Strauti (autostiri.ro)
Robert Drilea (eblogauto.ro)
Daniel Batran (turatiiscrise.ro)
Radu Micu (Radio Timișoara)
Palmaresul competiţiei „Maşina Anului în România”
- Ford Focus Ediţia I
- Fiat Punto II
- Ford Mondeo III
- Nu s-a acordat.
- Mazda 6 IV
- Fiat Panda V
- Mitsubishi Colt VI
- Honda Civic VII
- Opel Corsa VIII
- Kia cee’d IX
- Dacia Sandero X
- Ford Fiesta XI
- Dacia Duster XII
- Kia Rio XIII
- Dacia Logan XIV
- Renault Captur XV
- Opel Corsa XVI
- Opel Astra XVII
- Renault Mégane XVIII
- Dacia Duster XIX
- Kia Ceed XX
- Peugeot 208 XXI
- Dacia Logan/Sandero XXII
Câştigători – 10 mărci
Dacia 5 titluri
Ford, Kia, Opel 3 titluri
Fiat, Renault 2 titluri