Un nou studiu relevă că majoritatea cetățenilor UE care trăiesc în mediul urban susține interzicerea mașinilor pe combustie internă (ICE) încă din 2030.
Studiul a fost efectuat pe un eșantion de peste 10.000 de respondenți din Paris, Lyon, Hamburg, Berlin, Roma, Milan, Barcelona, Madrid, Londra, Birmingham, Budapesta, Varșovia, Cracovia, Antwerp și Bruxelles. Toți cei întrebați aveau peste 18 ani.
Conform rezultatelor studiului, aproape doi din trei europeni sunt de partea interzicerii complete a mașinilor pe combustie internă din 2030. Numai 29% dintre cei întrebați au spus că n-ar fi de acord cu o astfel de decizie importantă. Conform briefing-ului Transport&Environment, cei mai activi susținători ai aceste modificări importante sunt cetățenii din Roma, Barcelona, Milano și Budapesta. Mai mult, în cele 15 orașe din Estul, Sudul și Vestul Europei s-a înregistrat o majoritate consistentă care s-a plasat în favoarea renunțării la comercializarea de vehicule ICE.
O altă importantă informație pe care o regăsim în acest studiu este că cei care s-au infectat cu Covid-19 și s-au vindecat au o convingere puternică cu privire la acest subiect: peste 66% dintre aceștia au spus că sunt categoric în favoarea interzicerii vânzării mașinilor ICE din 2030.
Concluziile studiului au arătat că acum Comisia Europeană (CE) ar trebui să ia inițiativă și să pregătească un program care va prevede scoatere treptată din uz a mașinilor pe combustie internă, acțiunea legislativă finalizându-se cu interzicerea vânzării din 2030 a mașinilor ICE. Este, totuși, posibil ca după acest termen să fie în continuare vândute modelele plug-in hibrid (PHEV) care pot fi forțate prin software să folosească doar motorul electric în mediul urban.
Oficialii CE au declarat anterior publicării acestui studiu că vor stabili în septembrie 2021 momentul în care Uniunea Europeană își va asuma stoparea vânzărilor mașinilor ICE. Austria, Danemarca și Olanda au trimis deja comunicări oficiale Comisiei Europene prin care încurajează o acțiune fermă și unitară la acest capitol.
Marea Britanie, spre exemplu, va interzice vânzarea de mașini pe combustie internă din 2030, chiar dacă nu mai este membră a UE.
Rezultatele acestui raport sunt confirmate și de statisticile recente. Acestea arată că automobilele EV și PHEV au cunoscut o creștere importantă la capitolul vânzări, acestea constituind acum mai bine din 10% din parcul auto al blocului comunitar.