Audi, BMW și Mercedes-Benz pregătesc noi versiuni ale vârfurilor de gamă A8, Seria 7 și Clasa S. De această dată, pentru cele trei vehicule de lux sunt adoptate strategii diferite de dezvoltare și comercializare.
Pe măsură ce schimbarea de generații a tuturor celor trei modele de top Audi A8, BMW Seria 7 și Mercedes-Benz Clasa S se apropie, este remarcată și o diferențiere tot mai clară a strategiilor abordate.
În cazul Audi pare tot mai evidentă distanțarea de informațiile inițiale și de așteptările multor analiști în privința viitoarelor sisteme de propulsie. În loc să doteze următorul A8 cu tehnologie pentru deplasare 100% electrică, germanii adoptă doar o hibridizare. Una performantă, e drept și cu posibilitatea ca vehiculul să fie încărcat la priză (plug-in hybrid).
Conform lui Hans-Joachim Rothenpieler, directorul de dezvoltare al Audi, viitorul vârf de gamă A8 nu va avea o versiune 100% electrică. „În schimb, vom extinde autonomia variantei plug-in hybrid la peste 47 km”, a declarat Rothenpieler pentru Automotive News.
În opinia celor de la Audi, această schimbare de strategie este generată de faptul că vânzările de berline de dimensiuni mari se află în stagnare și este așteptată chiar o scădere, iar costurile implementării unei platforme 100% electrice ar fi greu de recuperat. În schimb, Audi va electrifica și va dota chiar cu versiuni 100% electrice gama sa de SUV-uri pentru că în acel segment este așteptată o creștere a vânzărilor.
Spre deosebire de conaționalii de la Audi, cei de la BMW anunță fără urmă de îndoială că viitoarea generație a modelului Seria 7 va putea fi comandată în orice variantă de propulsie dorește clientul, de la benzină și diesel, până la plug-in hybrid sau 100% electric. Cel puțin asta a lăsat să se înțeleagă Oliver Zipse, CEO-ul grupului bavarez în conferința de prezentare a rezultatelor financiare pentru anul 2019.
Deși Zipse nu a oferit o cronologie clară a lansării unei noi generații a BMW Seria 7, este de așteptat ca producția viitoarei Serii 7 să înceapă în a doua jumătate a anului 2022, iar primele piețe pe care modelul va fi comercializat sunt cele din China și Europa.
În cazul Mercedes-Benz, direcția este cât se poate de clară. Producătorul din Stuttgart va lansa pe piață atât o nouă generație a Clasei S cât și un derivat 100% electric care va purta numele EQS. În loc de a adăuga modelului Clasa S o platformă care să permită tehnologia 100% electrică, cei de la Mercedes-Benz au ales să dezvolte două vehicule care vor ținti grupuri apropiate de clienți.
În acest context este important de menționat că piața sedanurilor mari de lux acoperă doar o mică parte din oferta celor trei mărci auto premium germane. Totuși, marjele mari de profit și utilizarea acestora ca vehicule-simbol pe care sunt amplasate cele mai noi tehnologii și cele mai luxoase dotări menține acest segment pe piață.
Vânzările modelului Audi A8, a cărui ultimă generație a fost lansată la sfârșitul anului 2017, au crescut anul trecut cu 11% până la 22.300, însă trebuie evidențiat că această creștere a venit după un 2018 extrem de slab, marcat de trecerea la normele WLTP.
BMW Seria 7 a fost comercializat anul trecut în 50.550 de exemplare, ceea ce indică o scădere cu peste 10% față de 2018. Totodată, modelul reprezintă doar 2,3% din vânzările mărcii bavareze.
Liderul absolut al clasei F (lux) este, după cum o arată și cifrele, Mercedes-Benz Clasa S. În ciuda faptului că vânzările acestui vehicul au scăzut în 2019 cu 8%, au ajuns la clienți nu mai puțin 71.700 de unități.