Între 8 și 10 iulie la „Academia Titi Aur” s-a desfășurat primul festival dedicat vehiculelor de epocă, colecționarilor și pasionaților din acest univers. Organizat de către Retromobil Club România, autoritatea FIVA la nivel național prima ediție a Retromobil Fest a adus o serie de premiere pentru mișcarea retro din România.
Construit pe rețeta marilor evenimente de gen, care se desfășoară de ani buni în Europa și care atrag mii de participanți și suporteri, Retromobil Fest 2016 a adunat, grație locației extrem de ofertante a „Academiei Titi Aur” un număr impresionant de participanți pentru secțiunea Grand Prix, dar și un număr mare de vizitatori și reprezentați ai presei care au profitat de vremea frumoasă pentru a petrece un weekend memorabil printre automobilele de epocă, proprietari, colecționari și restauratori.
Printre noutățile pe care le-a adus Retromobil Fest 2016 se numără noua formulă a concursului Retromobil Grand Prix care a inclus pe lângă tradiționalele secțiuni auto (clasic, sport și expert), moto și off-road. Concursul a fost completat de o zonă special amenajată pentru târg de vehicule, piese, accesorii și de o zonă dedicată expoziției, unde proprietarii de vehicule istorice au putut etala bijuteriile motorizate. De asemenea, evenimente de tradiție ale Retromobil Club România, Fabricat în România și Antebellum au fost integrate în acest festival, proprietarii vechilor modele românești, respectiv cei ai automobilelor interbelice avâd ca punct final „Academia Titi Aur”. Tot în premieră, automobilele din secțiunea Antebellum au defilat pentru prima dată în fața publicului pe o pistă de concurs, etalând-și astfel întreaga eleganță și conferind evenimentului o patină aparte, majoritatea proprietarilor fiind echipați în moda vremurilor apuse.
Tot pentru prima dată secțiunea off-road a fost parcursă în regim contra-cronometru, ceea ce a sporit intensitatea luptei și spectacolul făcut de echipajele care au luat startul în paralel. Traseul a fost unul de trial, de dificulatate mare, organizat în zona de off-road a autodromului.
Retromobil Fest 2016 a fost organizat până în cel mai mic detaliu în spriritul acestei pasiuni, inlcusiv în privința zonei de catering. Chiar și scena pentru concert și festivitatea de premiere a fost realizate dintr-un un camion de epocă – fostă scenă mobilă pentru concertele Harley Davidson din anii 70 în SUA – iar trupele care au încins atmosfera sâmbătă seară (Trupa Cabaret, Micul Paris,Ozon Karyu, Ziua Liberă și Steelborn) au de asemenea membri ai Retromobil Club România în rândurile lor.
Georgios Ladopoulos, președintele Comisiei Sportive a RCR: „Să organizăm un eveniment de o asemenea amploare a fost pentru noi o sarcină uriașă, mai ales că toți aceia care ne-au ajutat sunt în marea lor majoritate colegii noștri de club. Mulțumim tuturor celor care și-au adus contribuția la succesul și buna desfășurare a acestui eveniment, de la oamenii de securitate și arbitrii, până la toți cei care au participat. Mulțumim lui Titi Aur pentru această minunată locație și bineînțeles tuturor partenerilor care au fost alături de noi Garanti Credite de Consum, Porsche, BCR Leasing, MOTUL, YATO, NIKON, Radio Guerilla, Motor Clasic Magazin, Revista Partners, INEDIT GRUP, Top Glass, Just Classics, William-Concept. Și promitem că ediția 2017 va fi una și mai reușită, noi déjà am început să lucrăm la ea!”
Atracția festivalului a reprezentat-o competiția de Grand Prix, în fapt un concurs de regularitate, cu viteze medii impuse diferite pentru fiecare secțiune. Disputele au fost strânse, ceea ce a dovedit dorința celor peste 60 de participanți a-și trece numele pe lista câștigătorilor. În final cei care și-au controlat cel mai bine impulsul de a apăsa accelerația au câștigat premiile oferite de participanți. Miza a constituit-o și Marele Premiu, un curs de pilotaj pe circuitul de la Istanbul, prin programul „Porsche on track” oferit de PORSCHE. Acest premiu a fost câștigat de Iulian Safir.
Clasament final Retromobil Grand Prix 2016:
CATEGORIA AUTO:
EXPERȚI:
- Dan Florea (Ford Escort MK2)
- Dan Bonciog Ford Escort MK2
- Nicu Iordache (Renault 12 Gordini)
SPORT:
- Viorel Tache/Bogdan Iofciu (Renault 16)
- Razvan Virtejaru/Stefan Virtejaru (Triumph Stag)
- Mihai Hatisi/Mihai Hatisi jr (Ford Capri MK1)
CLASIC:
- Iulian Safir/Bogdan Mocanu (Ford Granada)
- Cornel Furtuna/Adrian Rusanda (Fiat X1/9)
- Matei Mezincescu (Triumph Spitfire)
MUSCLE CARS:
- Bogdan Anghelea/Andrei Ursan (Ford Mustang)
- Andrei Andronic/Lorena Andronic (Lincoln MK4)
- Paul Sindie (Optimus Prime)
MOTO:
- Dan Cazacu (Simson SR 2E)
- Mihai Ilisei (Honda CB550k Four)
- Mihai Popescu (Honda CB 400 T)
OFF-ROAD
- Ovidiu Magureanu/Gabriela Magureanu (ARO 243)
- Adrian Georgescu/Ancuta Laura Georgescu (Toyota Landcruiser FJ40)
- Radu Manu/Florin MItea (Jeep Willys CJ 3B)