Francezii de la Citroen au publicat detaliile și imaginile referitoare la un nou concept-car electric, pe care l-a botezat ELO.
Acesta este un monovolum compact caracterizat de un interior modular cu 6 locuri pe care marca din Hexagon îl descrie drept un veritabil laborator de idei și o privire asupra modului în care ar putea arăta mobilitatea urbană în anii care vin.
Noul Citroen ELO este un concept dedicat spațiului și modularității

Conceptul Citroen nu este prezentat ca un automobil în sensul tradițional, ci ca un vehicul dedicat traficului urban. ELO este conceput pentru a reinterpreta spiritul practic al vechilor monovolume, dar printr-o abordare ultramodernă. Francezii îl descriu ca un spațiu modular gândit pentru relaxare, joacă și lucru, cele trei concepte-cheie din care derivă numele său.
Cu dimensiuni compacte – 4,10 metri în lungime, 1,92 metri în lățime și o înălțime interioară de 1,70 metri – noul prototip oferă un habitaclu ce seamănă mai mult cu o mini-sală de ședințe decât cu o cabină auto clasică. Spațiul este organizat în jurul a patru scaune fixe și două locuri suplimentare pliante, rezultând un total de șase locuri. Scaunul șoferului, poziționat central, se poate roti complet, iar cele trei scaune din spate pot fi detașate și folosite în afara mașinii, asemenea unor fotolii portabile.





















Lipsa completă a unui bord tradițional și repoziționarea coloanei de direcție cât mai în față eliberează și mai mult spațiu. ELO preia idei din conceptul OLI din 2022 și utilizează o nouă versiune a suprafeței Smartband, capabilă să proiecteze toate informațiile necesare direct pe parbriz. Volanul minimalist, cu o singură spiță, și două joystick-uri integrate, controlează funcțiile digitale ale vehiculului.
Cabina este configurabilă
Habitaclul lui ELO este gândit pentru o flexibilitate cât mai mare. Numeroase spații de depozitare sunt integrate în panourile laterale, iar portbagajul include două compartimente dedicate saltelelor. Explicația este că scaunele pliante pot fi transformate în paturi, transformând vehiculul într-un mic refugiu pe roți. Conectivitatea este și ea prezentă prin funcția V2L (Vehicle-to-Load), care permite alimentarea unor aparate direct de la bateria mașinii.
Citroen a ales și o vopsea specială pentru noul său concept. Aceasta își schimbă culoarea în funcție de cum bate lumina, de la portocaliu la roșu sau galben. Blocurile optice față și spate sunt inspirate de cele de pe C5 Aircross, combinând forme familiare cu o interpretare futuristă.
Producătorul nu a oferit detalii despre grupul motopropulsor și nici despre baterie. Reprezentanții mărcii au menționat doar că puterea este transmisă către roțile din spate. Prototipul nu este destinat producției de serie, scopul său fiind acela de a experimenta noi forme de mobilitate și de a testa idei care ar putea fi integrate pe viitoarele modele Citroen.

