AUTOpro
Generale Hybrid Stiri

Toyota a prezentat noul model de performanță GR GT: motorizare hibridă de 650 CP

Toyota a publicat detaliile și imaginile oficiale referitoare la noul GR GT, cel mai proaspăt model de performanță al producătorului de automobile japonez.

Vorbim despre un coupe care preia moștenirea a două nume legendare: exclusivistul 2000GT din anii ’60 și impresionantul Lexus LFA, considerat și astăzi unul dintre cele mai rafinate supercaruri ale generației sale. Odată cu versiunea de stradă, niponi au lansat și varianta de competiție, denumită GR GT3.

Noua Toyota GR GT vine cu un design radical și arhitectură ultraușoară

Toyota

Noul GR GT afișează un limbaj de design orientat către performanță și eficiență aerodinamică. Capota alungită, prizele de aer de dimensiuni generoase integrate în bara față și farurile LED desenate într-un stil familiar cu restul gamei Gazoo Racing accentuează caracterul agresiv.

Părțile laterale sunt profilate și includ canale suplimentare de ventilație în spatele aripilor, în timp ce mânerele portierelor sunt perfect integrate în caroserie pentru a reduce turbulențele.

Posteriorul este dominat de o bandă LED curbată, care este poziționată deasupra unor prize de aer funcționale. În partea inferioară regăsim patru terminații ale sistemului de evacuare și un difuzor de aer aerodinamic. GR GT marchează și o premieră tehnică pentru Toyota. Concret, acesta este primul model de serie al mărcii construit pe un șasiu complet din aluminiu, completat de panouri din plastic ranforsat cu fibră de carbon.

Gabaritul mașinii subliniază orientarea sa sportivă. Toyota GR GT are o lungime de 4.820 mm, o lățime de 2.000 mm și o înălțime de doar 1.195 mm, la un ampatament de 2.725 mm. Greutatea totală este de 1.750 kg.

În ceea ce privește interiorul, japonezii spun că acesta este centrat pe șofer, cu un volan sport multifuncțional, un panou de instrumente digital, un ecran central dedicat sistemului multimedia și o consolă plină de butoane fizice, inclusiv pentru selectarea treptelor transmisiei.

Motor V8 hibrid cu 650 de cai-putere

Sub capota noului GR GT a fost montat un sistem hibrid de înaltă performanță, alcătuit dintr-un propulsor V8 biturbo de 4,0 litri și unul electric. Puterea totală este de 650 CP, iar cuplul maxim atinge 850 Nm. Resursele sunt transmise către puntea spate prin intermediul unei cutii automată cu 8 trepte. Toyota nu a dezvăluit timpul pentru accelerația 0-100 km/h, dar confirmă o viteză de vârf de 320 km/h.

Comportamentul dinamic este susținut de o suspensie cu brațe duble și arcuri elicoidale pe ambele punți și de un sistem de frânare cu discuri din carbon-ceramic, rezervat de obicei mașinilor de circuit.

În paralel cu modelul de stradă, japonezii au dezvăluit și versiunea de competiție GR GT3. Aceasta propune un pachet aerodinamic complet reproiectat, care conține un splitter frontal mare, praguri redesenate care includ două evacuări, un eleron supradimensionat și un difuzor mult mai agresiv.

Toyota nu a dezvăluit deocamdată prețurile noii versiuni GR GT.

Sursa: Toyota

Articole similare

Electrificare masivă a pieței europene în primul trimestru al anului

Filip Sîrbu

Hyundai a prezentat noul Tucson facelift dedicat pieței din Europa

Mihai Morcovescu

Noua Honda Civic Type R ar putea fi un hot-hatch 100% electric

Mihai Morcovescu